Artikel

20-03-2018 11:43

Een kantoorruimte in Utrecht in 5 simpele stappen


Waar in Utrecht wil je kantoorruimte huren, welk type kantoor wil je huren, hoe groot het kantoor moet zijn en hoeveel budget heb je? Het kan lastig zijn om dit te bepalen, maar dit blog helpt jou met het vinden van je droomkantoor.


#1: Wat is mijn budget voor een kantoor in Utrecht?
Het opstellen van een budget maakt de zoektocht naar kantoorruimte in Utrecht een stuk gemakkelijker. Of je nu veel of weinig te besteden hebt, je kunt altijd het maximale uit het budget halen. Als je bijvoorbeeld in een kantoorconcept, business center of bedrijfsverzamelgebouw huurt, deel je de kosten voor gemeenschappelijke ruimten. Dat bespaart je op de huurkosten. Dat kun je ook doen door niet een onnodig grote kantoorruimte en/of een onnodig korte huurtermijn aan te gaan. Een grotere ruimte en een korte huurtermijn brengt een hogere huurprijs met zich mee. Onze tip: huur een kantoorruimte die past bij de omvang van je bedrijf voor een termijn van minimaal 1 jaar.

#2: Welke locatie kies je: Utrecht Centrum of misschien Papendorp?
Als het budget bepaald is, dan is het tijd om een kantoorlocatie te kiezen. De keuze voor een geschikte locatie is belangrijk voor de bereikbaarheid en ook wil je wellicht binnen het verzorgingsgebied van je bedrijf huren. De bekendste kantoorlocaties in Utrecht zijn het centrum en Papendorp. Zijn deze locaties te prijzig? Zoek dan naar kantoorpanden buiten de ring of in steden net buiten Utrecht.

#3: Welk kantoortype wil je huren in Utrecht?
Het kantoorconcept is een van de kantoortypen waarin je kunt huren. Een kantoorruimte huren in een kantoorconcept is als werken zoals thuis, maar dan op kantoor. Het huiselijke gevoel is erg belangrijk en een sterke community heeft jou als huurder veel voordelen. Werknemers zijn minder vaak ziek wanneer er gehuurd wordt in een kantoorconcept en ook zijn zo tevredener. Het is geschikt voor ieder type bedrijf, maar door het full service pakket ligt de prijs ook vaak hoger dan in een business center of bedrijfsverzamelgebouw. Ook in een business center wordt je veelal ontzorgd, terwijl je in een bedrijfsverzamelgebouw doorgaans op een goed bereikbare locatie nabij snelwegen huurt. Ieder type heeft zo zijn voor- en nadelen. 

#4: Hoe groot moet je kantoorruimte of kantoorunit zijn?
Het is verstandig om vooraf te bepalen hoe groot je kantoorruimte moet zijn, hiermee voorkom je dat je onnodig te veel betaald en dat je ruimte tekort komt. Vuistregel hierbij is 7 t/m 12 vierkante meter per persoon. Het verschilt natuurlijk per branche waarin je werkzaam bent, hoeveel vierkante meter je nodig hebt voor je personeel.

#5: Kies de juiste kantoorinrichting, voel je thuis
De kantoorinrichting is misschien wel het belangrijkste onderdeel van je kantoorruimte. Mensen moet zich thuis voelen en het heeft ook invloed op de productiviteit van je werknemers. Onze tip: kies voor een URBAN kantoorinrichting, een stijl van het prefab design kantoorconcept Officeplanner. Werken in een URBAN-kantoorruimte kan het best getypeerd worden als activity based werken in een industriële ruimte.

Gratis advies en eenvoudig kantoorruimte huren
Na het lezen van dit blog zou het een stuk gemakkelijker moeten zijn om jouw kantoorruimte te vinden in Utrecht. Kijk op de gratis vergelijkingswebsite SKEPP naar jouw nieuwe kantoorruimte!
 
delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement