Prins Schoonmaakdiensten: kwaliteit, service en klantgericht werken

Magazines | Utrecht Business Nr 2 - 2017 | Lees volledige uitgave online

Kwaliteit, service en klantgericht werken

In 1976 was het Tino Prins die begon met het schoonhouden van kantoorpanden en het zemen van ramen. Dat bleek al snel succesvol en in korte tijd kreeg hij er een flink aantal opdrachtgevers bij. Het besluit om personeel in te zetten volgde snel daarop en binnen vier jaar had hij 40 mensen in dienst en was er sprake van een professioneel schoonmaakbedrijf. In 1991 kwam Peter Prins, neef van Tino, bij de organisatie werken. Met zijn enthousiasme, gevoel voor kwaliteit én aanleg voor ondernemen wist hij het in 1998 tot algemeen manager te brengen en in 2006 tot directeur/eigenaar. Met veel tevreden opdrachtgevers en positieve mond tot mond reclame wist Prins Schoonmaakdiensten in de loop der jaren uit te groeien tot een succesvolle middelgrote onderneming met een divers diensten aanbod.

Kwaliteit

Van kantoren en bedrijven tot industrie en handel, Prins Schoonmaakdiensten heeft opdrachtgevers in uiteenlopende branches. Daar wordt gewerkt aan dagelijks of wekelijks schoonmaakonderhoud, glasbewassing, gevelreiniging, vloeronderhoud, opleveringsschoonmaak en dieptereiniging van sanitair en keukens. Belangrijk daarbij is vanzelfsprekend de kwaliteit van het geleverde werk. De verantwoordelijke rayonleiders maken dan ook veel werk van het controleren van de uitgevoerde werkzaamheden en het evalueren hiervan met zowel werknemers als met opdrachtgevers. Sinds oktober 2015 heeft het bedrijf dan ook tevens de status van erkend leerbedrijf.

Betrokken ondernemer

"Bij Prins Schoonmaakdiensten draait het voornamelijk om mensen", licht Peter Prins toe. "Dagelijks goed en verantwoord schoonmaken bij circa 220 opdrachtgevers op verschillende locaties vergt inzet, kennis, ervaring én vanzelfsprekend ook de verantwoordelijkheid van onze mensen. Sinds 2012 is het OSB (Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en bedrijfsdiensten) keurmerk voor de kwaliteit van dienstverlening daarvoor de standaard in onze branche. Wij hebben dit keurmerk in 2012 gehaald en worden jaarlijks getoetst op zaken als wet- en regelgeving, afdracht van belastingen en premies, het naleven van de CAO en uiteraard ook schoonmaak specifieke eisen en het financieel beleid."

Betrokken ondernemerschap

Ook toepassing van Code Verantwoord Marktgedrag wordt vanuit het keurmerk beoordeeld. Doel van die code is het verbeteren van de effecten van marktwerking op de arbeidsomstandigheden in de branche. Die inzet van Prins Schoonmaakdiensten op betrokken ondernemerschap verklaart mede de betrokkenheid ? inmiddels als nieuwe partner - bij het netwerk van De Slinger Utrecht. Prins licht dat als volgt toe. "Onze kennis en ervaring op het gebied van betrokken ondernemen kan anderen inspireren, stimuleren en op weg helpen. Samen met De Slinger kijken we de komende tijd graag naar een concrete invulling daarvoor."

Als er iets is dat wij graag doen, dan is het 'poetsen', valt te lezen op de website van Prins Schoonmaakdiensten uit Utrecht. Al ruim 40 jaar biedt het bedrijf haar circa 220 opdrachtgevers in de regio Midden-Nederland een optimaal dienstenaanbod en een breed assortiment aan schoonmaak- en toiletartikelen. Ooit klein begonnen is Prins schoonmaakdiensten inmiddels een middelgrote onderneming met 150 vaste werknemers. Kwaliteit, service en klantgericht werken staan bij hen altijd centraal.

Prins Schoonmaakdiensten

Toplocaties in utrecht

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement