Broekhuis Jaguar & Land Rover deelt passie met klanten

Magazines | Utrecht Business Nr 2 2019 | Lees volledige uitgave online

Binnen Broekhuis, de vierde grootste dealerholding van Nederland, geniet het bedrijf op Leidsche Rijn als enige Jaguar- en Land Rover-vestiging binnen de groep een bijzondere status. "We bestaan sinds juni 2016 en zitten hier in het nieuwe pand op een perfecte zichtlocatie sinds oktober 2017," vertelt verkoopleider Jurgen Straatman. "Onze twee merken delen veel technische componenten en vullen elkaar qua modellenopbouw juist aan, dus is het logisch dat we ze combineren, iets dat ook voorgeschreven wordt binnen de organisatie." Amper drie jaar oud brengt Broekhuis Jaguar & Land Rover toch veel ervaring mee met de begeerlijke Britse automobielen, enerzijds onder de medewerkers en anderzijds bij de toegewijde directeur Geert-Jan Tax, wiens vader in het verleden jarenlang de offici?le import van Jaguar verzorgde.

Brooks Classics

Het netwerk zorgde voor een vliegende start en inmiddels telt de klantportfolio zo'n 2500 unieke relaties. Straatman: "We werken actief aan onze zichtbaarheid in het rayon, onder andere door zakelijke bijeenkomsten te bezoe-ken en aan te haken bij evenementen, zoals in mei een Jaguar-circuitdag en de Defender Rally, die hier op de vestiging eindigt. Vooral die laatste trekt een heel specifieke doelgroep, waarmee wij graag kennismaken, aangezien de iconische 4x4 eind dit jaar in een geheel nieuwe gedaante verschijnt." Broekhuis cre?ert ook op een andere opmerke-lijke manier beleving met een verwijzing naar de heritage van de merken, namelijk via het inpandige zusterbedrijf Brooks Classics. "In de showroom hebben we een aparte plek ingeruimd voor een collectie prachtige oldtimers in het hogere marktsegment, geheel gerestaureerd en voor verkoop beschikbaar. Daarbij beperken we ons niet alleen tot Jaguar en Land Rover; je vindt er ook Ferrari's, Aston Martins etcetera tussen. De klanten die hier hun keuze maken bedienen we ook met specialistisch onderhoud. E?n van onze monteurs legt zich grotendeels op klassiekers toe."

Proactief benaderen

"In het kader van beleving stellen we ons zich ten doel om jaarlijks minstens twee eigen evenementen te organiseren,

Jaguar en Land Rover spreken tot de verbeelding en appelleren aan de emotie. Enerzijds ademen ze een rijke heritage en die typisch Britse sfeer, anderzijds behoren ze tot de meest progressieve merken in de zin van innovaties. Dealerbedrijf Broekhuis aan de A2 bij Utrecht vertegenwoordigt ze met een bevlogen team van jonge mensen, dat de passie met klanten deelt.

"Iedereen

hier heeft iets met auto's"

Broekhuis Jaguar & Land Rover deelt passie met klanten

bijvoorbeeld sportief toeren met Jaguars in de Eifel en of-froad gaan met Land Rovers," vervolgt Straatman. "Iedereen die bij ons binnenkomt, heeft iets met auto's; dat maakt ons vak ontzettend leuk. We streven ernaar om een warme band op te bouwen met onze klanten, iets dat ons jonge team met enthousiasme oppakt. Zo beschikken we over een database waarin we allerlei gegevens van onze relaties kunnen vastleggen, zoals gezinssituatie, beroep en branche, hobby's en mobiliteitswensen. Dat stelt ons in de gelegen-heid om hen proactief te benaderen, bijvoorbeeld wanneer er een onderhoudsbeurt zit aan te komen of wanneer er iets interessants speelt, zoals een evenement of de introductie van een nieuw model. We doen ook wel eens een belletje met de uitnodiging om gewoon even bij te praten onder het genot van een kop koffie. Voor mensen die van auto's houden, is het hier best prettig toeven"

Meer informatie: www.broekhuis.nl/jlutrecht

ProfieL Broekhuis Jaguar & Land Rover

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement