BHG: unieke locaties, fijne mensen

Magazines | Utrecht Business Nr 5 - 2017 | Lees volledige uitgave online

BHG veelzijdig in Midden-Nederland vertegenwoordigd met diversiteit in horeca Unieke locaties, fijne mensen

Aangeboren ondernemerschap verloochent zich niet. Het verklaart hoe de broers Marco en Rob Peek twintig jaar

geleden een discotheek begonnen en inmiddels negen horecalocaties in Midden-Nederland exploiteren,

waarbij een grote diversiteit troef is. Dat de overkoepelende naam BHG tegenwoordig verwijst naar Bevlogen, Hartelijk,

Gastvrij, zegt genoeg over wat de gasten mogen verwachten.

Tekst: Aart van der Haagen Fotografie: BHG

Zowel het horeca- als het ondernemers-

bloed zat er bij de broers die BHG oprichtten al in, want hun ouders runden vroeger een partyboerderij met dancing in Bunnik. "Marco en Rob Peek zagen er potentie in om dat groter aan te pakken en openden op 15 februari 1997 discotheek Brothers, die echt een droomstart maakte," vertelt marketing manager Judith Prins. "Vanaf het eerste moment stonden er elk weekend duizenden bezoekers op de stoep. Gastvrijheid en veiligheid vormden toen al belangrijke speerpunten. Toen ze na een aantal jaren hun horecavizier wilden verbreden, deed zich bij toeval de kans voor om te starten op De Uithof in Utrecht met Grand Café The Basket. Dat was de aanzet tot een tweeledige groei: enerzijds bestaande gelegenheden overnemen en nieuw elan geven, anderzijds op unieke plekken zelf accommodaties bouwen. Neem Restaurant Zuiver achter The Wall in Leidsche Rijn, eigenlijk een heel gekke plek: een als bouwval aangekochte boerderij op een bedrijvenpark, omgetoverd in een sfeervolle accommodatie met een à la carte-restaurant en twee zalen voor vergaderingen en congressen. Juist het verrassingselement, de centrale ligging en de optimale bereikbaarheid verklaren het succes. Gasten ontdekken bij een bezoek de overige mogelijkheden en dan ontstaat er een vliegwieleffect."

onderscheid

Het typeert volgens de marketing manager alle BHG-locaties dat deze iets onderscheidends bieden. "Down Under in Nieuwegein, dicht bij de A12 met een mooi uitzicht over de Laagravenseplas, voegt aan de eet- en vergaderfaciliteiten een recreatieve component toe. Dat gaat van watersport tot activiteiten op het land, zoals 4x4-rijden. Direct naast de snelweg bij Bunnik bevindt zich Studio A12, een grote evenementenlocatie die ook de concepten van Brothers integreert. Deze beschikt met vier grote ruimtes over de capaciteit om tot 3500 mensen te ontvangen voor bedrijfsfeesten, maar ook productpresentaties, medewerkers- of franchisedagen, grootschalige trainingen etcetera. Eén ruimte is een black box zonder decoratie, die we helemaal naar de wens van de opdrachtgever kunnen inrichten. Eveneens in Bunnik ligt, prachtig in het groen aan de Kromme Rijn, De Landgoederij. Op hetzelfde terrein tref je een klein kasteeltje aan, wat samen met de outdoor-mogelijkheden ter plaatse mooie combinatie-evenementen mogelijk maakt. Bij De Hoefslag in Bosch en Duin, dat een Michelin-ster heeft, staat een culinaire beleving voorop. Dezelfde accommodatie beschikt tevens over een laagdrempeliger bistro en vier vergaderzalen." Hoe groot de diversiteit ook is, alle BHG-locaties dragen de kernwaarden Bevlogen, Hartelijk, Gastvrij uit. Prins: "De mensen zorgen voor het ware onderscheid. Enthousiasme en mentaliteit vinden we het belangrijkst. We trainen ze intensief en laten ze via een buddy in aanraking komen met waar we voor staan." Dat de kwaliteit en gastvrijheid bijdragen aan succes, behoeft gezien de evolutie van BHG geen betoog.

Meer informatie: www.bhg.nl

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement