Nieuws

25-09-2020 15:45

Digital Inside nu ook de partner voor Marketing Automation

Doordat het team van Digital Inside goed is in zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren staat het Utrechtse online marketing bureau al jaren hoog in de zoekmachines. Geen probleem voor hun en de klanten van Digital Inside om hoog te scoren in Google.

Nu is relevant verkeer aantrekken natuurlijk super waardevol voor elk bedrijf. Het is een van de eerste stappen om überhaupt online te groeien als bedrijf, maar het verkeer krijgt nog veel meer waarde als het uiteindelijk ook iets koopt of een dienst gaat afnemen. In vaktermen worden dit ook wel “online conversies” genoemd. Inmiddels zijn steeds meer bedrijven dat je echt veel meer conversies behaald door te starten met marketing automation.

Marketing automation voor meer leads en klanten

Digital Inside is nu ook gestart met het implementeren van marketing automation bij klanten. Met marketing automation wordt het mogelijk om het proces van online marketing en de opvolging van sales te automatiseren. “Dit is voor ons de perfecte stap om klanten te helpen om nog meer rendement uit hun online marketingkanalen te halen” geeft Guido Tijmensen van Digital lnside aan. Dit komt door geautomatiseerde technieken die slim worden ingezet om steeds meer gegevens te achterhalen van website bezoekers. De bezoekers krijgen vervolgens steeds andere relevante berichten te zien vanuit het bedrijf. Zo blijf je als bedrijf positief onder de aandacht bij klanten en leads en kan je precies op het juiste moment je salescapaciteit inzetten. Met marketing automation krijg je dus meer leads en klanten.

Marketing automation software

Als marketing automation software gebruikt Digital Inside hiervoor meestal HubSpot. Met deze software is het mogelijk om onder anderen:
  • Een modern CRM-systeem te gebruiken
  • Slimme pop-ups te implementeren op een website
  • Website bezoekers te herkennen
  • Offertes te tracken
  • Emails te tracken
  • Automatische mailfunnels uit te starten
  • Automatische afspraken in te laten plannen door klanten.
Voor wie marketing automation interessant
Marketing automation staat nog redelijk in de kinderschoenen in Nederland. In andere landen zoals Amerika en Engeland zijn ze hier al veel verder mee. Met name B2B bedrijven zien een snelle online groei door slim gebruik te maken van marketing automation. Het type B2B-bedrijven dat profiteert van marketing automation is erg verschillend. Van bedrijven in de dienstverlening, Saas-bedrijven, IT tot en met groothandels.

Benieuwd naar de mogelijkheden van marketing automation?
Ben jij benieuwd of marketing automation ook interessant is voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met Digital Inside.
 
delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement