Nieuws

03-03-2023 10:40

Reclamebord voor buiten: dit is waarom ze zo populair zijn

In één klap een brede groep mensen bereiken, aan je naamsbekendheid werken én belangrijke informatie communiceren: met een reclamebord buiten kun je je bedrijf pas echt in de schijnwerpers zetten. In dit artikel lees je waarom ze zo razend populair zijn!

Reclamebord buiten: van New York tot aan Japan
In het buitenland zien we het gebruik van een reclamebord buiten al volop. Denk maar aan de typerende straatbeelden van Tokio in Japan, het onmiskenbare Piccadilly Circus in Londen of beeld je in dat je voet zet op het wereldberoemde Times Square in New York. Je aandacht wordt op al deze plekken volop gevraagd door de tientallen displays die je continu voorzien van reclame. Dat resulteert in iconische en kleurrijke beelden die toeristen maar al te graag op de foto zetten. Een slim stukje marketing van de bedrijven die hierin hebben geïnvesteerd, want dat levert, gratis en voor niets, wereldwijd extra publiciteit en naamsbekendheid op.

In Nederland hebben we dergelijke grote reclameborden buiten nog niet in vergelijkbare proportie. Wel wordt het gebruik van LED schermen ook hier steeds populairder. Met het verdwijnen van traditionele reclame op print en een toenemend gebruik van advertentieblokkers op het internet reiken steeds meer ondernemers naar deze unieke vorm van reclame. Het heeft immers een paar voordelen waar andere vormen van reclame niet aan kunnen tippen.

Met een reclamebord buiten bereik je iedereen, altijd
LED schermen die als reclamebord buiten worden gebruikt zijn erg helder, hebben bewegende beelden en gebruiken felle, opvallende kleuren. Daarmee pakken ze hoe dan ook de aandacht van potentiële klanten, ongeacht hoe ver of dichtbij die zich bevindt. Een populaire vorm van reclameborden buiten is bijvoorbeeld de inzet van LED schermen langs de snelweg. Hiermee bereik je dagelijks niet alleen je doelgroep, maar ook andere potentiële geïnteresseerden die wellicht niet binnen je reguliere target audience vallen en die je daardoor anders had gemist. 

Bang dat je boodschap niet te zien is in de felle zon of tijdens een fikse regenbui? Geen zorgen, want daar zijn deze speciale schermen op voorbereidt. Met slimme sensoren kan de helderheid ten alle tijden worden aangepast, waardoor je boodschap ook onder zware weersomstandigheden perfect leesbaar blijft. Dag en nacht bereik jij dus je doelgroep.

Liever een klein reclamebord buiten? Dat kan!
Een reclamebord buiten hoeft natuurlijk niet een gigantisch billboard aan de kant van de weg te zijn. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om lokaal op te vallen door een reclamebord aan je pand vast te laten maken. Dat is het mooie van signage: je kunt het in bijna alle vormen en maten laten maken, waardoor er overal wel een geschikt plekje voor is. 

Daar komt bij dat een reclamebord buiten van afstand kan worden bediend. Zo kun je snel en eenvoudig je signage ten alle tijde naar wens aanpassen. Je kunt één reclamebord daardoor voor meerdere doeleinden gebruiken: laat weten dat je bedrijf geopend is, zet een specifiek product in het zonnetje, of promoot een lopende actie. En dat allemaal in jouw huisstijl, want dankzij de LED pixels beschik je over een breed scala aan kleuren. Zo blijf je voor iedereen herkenbaar, wat je boodschap ook is!
 
delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement