Een telefoon voor op de zaak

7 july 2024
7 july 2024
Of je nu net een bedrijf bent gestart of al een langere tijd een zaak hebt. Je wilt natuurlijk altijd goed bereikbaar zijn voor je klanten. Het is daarom belangrijk om een telefoon van de zaak te hebben waarop je klanten je kunnen bereiken. Daarnaast kan het ook nodig zijn om een zakelijke telefoon te hebben voor je werknemers. Sinds corona werken steeds meer mensen vanuit huis en ook dan moet het bedrijf bereikbaar zijn. Niet alle werknemers willen bereikbaar zijn voor klanten op hun privételefoon. Daarom kan het slim zijn om een zakelijke telefoon aan te schaffen voor je werknemers. Maar waar moet je dan op letten?

De telefoonkosten

Het is dus noodzakelijk voor elk bedrijf en elke zzp’er om een telefoon te hebben. Dit wordt ook erkend door de belastingdienst. Daarom kun je de btw die je over de telefoon betaalt terugvragen bij de btw-aangifte. Hiervoor moet de telefoon wel voor minstens 10% zakelijk gebruikt worden. Een mobiele telefoon kopen is dus als zzp’er goedkoper, omdat je de btw niet hoeft te betalen. Je kunt de telefoon ook belastingvrij aan een medewerker geven. Bovendien zijn gebruikskosten ook aftrekbaar. Zowel de abonnementskosten, de datakosten, als de gesprekskosten zijn aftrekbaar van de winst.

Goedkope telefoon

Ben je op zoek naar een telefoon voor de zaak of voor je werknemer om zakelijk te gebruiken, maar wil je liever niet te veel geld uitgeven? Dan is een refurbished telefoon een goede oplossing. Een refurbished telefoon is een tweedehands telefoon die helemaal is opgeknapt. Deze telefoons zijn goedkoper, maar worden helemaal opgeknapt zodat je er nog lang van gebruik kan maken. Bovendien is het kopen van een refurbished telefoon ook nog duurzaam. Door het recyclen van een telefoon ga je elektrisch afval tegen en verminder je de CO2-uitstoot die vrijkomt bij het produceren van telefoons. Het is dus ook goed voor het milieu.

Afspraken met werknemers

Als je een telefoon voor je werknemers koopt, dan is het slim om afspraken te maken over het gebruik. Het is onvermijdelijk dat de telefoon ook voor privézaken gebruikt zal worden. Dit is in principe geen probleem, maar het kan verstandig zijn om afspraken te maken over het gebruik van de telefoon. Bovendien is het slim om afspraken te maken over onderhoud van de telefoon en over eventuele afkoop bij beëindiging van het dienstverband. Deze afspraken kun je vastzetten in een telefoon overeenkomst. Door het opstellen en ondertekenen van een telefoon overeenkomst is er meteen duidelijkheid over de afspraken.
 
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Utrecht Business Nr3 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Utrecht Business is een uitgave van Van Munster Media