
Nieuws
19-02-2025 12:26
Centraal Museum en Koninklijke Jaarbeurs verstevigen samenwerking
Het Centraal Museum Utrecht en Koninklijke Jaarbeurs gaan per direct intensiever samenwerken om Utrecht te positioneren als dé internationale stad voor evenementen, tentoonstellingen en congressen.Als partner van het Centraal Museum draagt Jaarbeurs bij aan het tentoonstellingsprogramma, de marketingcampagnes en educatieprojecten van het oudste stedelijke museum van Nederland. Daarnaast start een gezamenlijk activatieprogramma waaronder kortingsacties tijdens beurzen zoals de Vakantiebeurs, KreaDoe en de Kampeer & Caravan Jaarbeurs en creatieve projecten zoals een posterwedstrijd voor studenten, in samenwerking met de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.
Hiermee vergroten beide organisaties elkaars zichtbaarheid en leveren een bijdrage aan het culturele en sociale leven van Utrecht.
“Onze organisaties inspireren dagelijks duizenden mensen, met beurzen in Jaarbeurs, voorstellingen in het Beatrix Theater en tentoonstellingen in het Centraal Museum,” aldus Bart Rutten, artistiek directeur Centraal Museum. “Daarmee trekken we jaarlijks honderdduizenden bezoekers naar de stad. Wij geloven dat we elkaar daarin nog verder kunnen versterken.”
Jeroen van Hooff, CEO Jaarbeurs: “Het verstevigen van onze samenwerking met het Centraal Museum opent nieuwe deuren en biedt ongekende mogelijkheden. Hoe kunnen we als Jaarbeurs een verlengstuk van het Centraal Museum zijn? Door samen te werken kunnen we nieuwe kansen onderzoeken.”
Op de foto: Jeroen van Hooff (CEO Koninklijke Jaarbeurs) en Bart Rutten (artistiek directeur Centraal Museum).