10 jaar geleden
Het zoeken naar welk CRM systeem het beste bij je past is een moeilijk en tijdrovend proces. Er is in Nederland een groot aantal aanbieders die eigenlijk hetzelfde aanbieden: CRM systeem. Daarom 6 systemen die geschikt zijn voor het mkb op een rijtje.
Salesforce
Veruit het meest bekende CRM systeem is die van Salesforce. Van oorsprong altijd gericht op grote ondernemingen, heeft het Amerikaanse bedrijf nu haar pijlen gericht op de mkb-markt. Salesforce is zonder twijfel één van de meest gebruiksvriendelijke pakketten die er bestaan, zo blijkt ook uit onafhankelijk onderzoek waarin gebruikers Salesforce het hoogst waarderen. Het werkt geheel vanuit de cloud en is dus niet te installeren op de eigen server. Alle data worden centraal opgeslagen in de eigen datacentra in de VS, welke toegankelijk zijn vanaf elke willekeurige locatie. Je kunt bezoeken vastleggen, actie ondernemen op leads, samenwerken aan verkoopkansen en realtime dashboards bekijken. Het systeem is eenvoudig te implementeren en je hoeft er geen pc’s of servers voor aan te schaffen. Omdat het systeem altijd op enterprise ondernemingen was gericht, is het nog wel een relatief uitgebreide oplossing, vergeleken met anderen.
CRM Systeem: Archie
Bij het CRM systeem van Archie blijft de data wel in eigen land op beveiligde datacentra. Ook deze software ondersteunt alle basisprocessen van relatiebeheer, sales, marketing en services. Het is aanpasbaar voor elke organisatie en makkelijk om mee te werken. Centraal staat de helicopterview op je meest actuele relatiegegevens zodat je effectieve communicatie met klanten en prospects makkelijk kunt uitvoeren. Archie werkt ook vanuit de cloud, maar biedt ook de mogelijkheid om het te runnen vanaf je eigen servers.
CRM systeem: Maximizer
Een CRM systeem dat al veel in ons land door het mkb wordt gebruikt is dat van Maximizer. Het is gebruiksvriendelijk, betaalbaar en flexibel. Dat laatste houdt in dat het helemaal in te richten is naar eigen smaak. Je kunt het zelf makkelijk configureren. Er hoeft geen IT’er aan te pas te komen. Maximizer biedt uitgebreid relatiebeheer, verkoop- en marketingondersteuning , remote databasesynchronisatie en integratie met Microsoft, de software met de grootste gebruikersacceptatie. Maximizer is zowel beschikbaar in de cloud, als op de eigen server.
Update
Een andere vooraanstaande speler voor de mkb-sector is Update, die zich onderscheidt met branchespecifieke pakketten, bijvoorbeeld voor de industrie, financiële sector en levenswetenschappen. De CRM-software van Update is webbased, mobiel en integreert ook social media. De software is makkelijk te koppelen met bestaande IT-infrastructuur en andere systemen.
Superoffice
Eén van Europa's leidende CRM-software leveranciers is SuperOffice. Eenvoud en bruikbaarheid is de filosofie achter dit bedrijf dat haar CRM-platforms zowel als SaaS variant of als een Inhouse oplossing aanbiedt. Dat is onder meer te zien in het design van de interface. Door de focus op het ontwerp is de software zeer gebruikersvriendelijk en eenvoudig in het gebruik. De prijzen zijn betaalbaar in de vorm van abonnementen. Alle klant contact informatie, alle gesprekken, activiteiten, vervolgactiviteiten, marketing activiteiten, openstaande verzoeken worden centraal opgeslagen. SuperOffice CRM integreert met alle Microsoft Office toepassingen, en ondersteunt alle belangrijke technologische platformen.
Efficy
Een andere gebruiksvriendelijke interface is te vinden bij Efficy, dat ook prima past bij het mkb. Iedereen kan er meteen mee aan de slag door het intuïtieve dashboard. Efficy is volledig webbased en daarom altijd en overal bereikbaar. Je data worden gehost op de beveiligde servers van Efficy Nederland, waarvan dagelijks back-ups worden gemaakt. Er is geen additionele soft en -hardware nodig als je je CRM door Efficy laat hosten. Als je liever CRM op de eigen server wilt runnen is dat ook mogelijk met Efficy.
Salesforce
Veruit het meest bekende CRM systeem is die van Salesforce. Van oorsprong altijd gericht op grote ondernemingen, heeft het Amerikaanse bedrijf nu haar pijlen gericht op de mkb-markt. Salesforce is zonder twijfel één van de meest gebruiksvriendelijke pakketten die er bestaan, zo blijkt ook uit onafhankelijk onderzoek waarin gebruikers Salesforce het hoogst waarderen. Het werkt geheel vanuit de cloud en is dus niet te installeren op de eigen server. Alle data worden centraal opgeslagen in de eigen datacentra in de VS, welke toegankelijk zijn vanaf elke willekeurige locatie. Je kunt bezoeken vastleggen, actie ondernemen op leads, samenwerken aan verkoopkansen en realtime dashboards bekijken. Het systeem is eenvoudig te implementeren en je hoeft er geen pc’s of servers voor aan te schaffen. Omdat het systeem altijd op enterprise ondernemingen was gericht, is het nog wel een relatief uitgebreide oplossing, vergeleken met anderen.
CRM Systeem: Archie
Bij het CRM systeem van Archie blijft de data wel in eigen land op beveiligde datacentra. Ook deze software ondersteunt alle basisprocessen van relatiebeheer, sales, marketing en services. Het is aanpasbaar voor elke organisatie en makkelijk om mee te werken. Centraal staat de helicopterview op je meest actuele relatiegegevens zodat je effectieve communicatie met klanten en prospects makkelijk kunt uitvoeren. Archie werkt ook vanuit de cloud, maar biedt ook de mogelijkheid om het te runnen vanaf je eigen servers.
CRM systeem: Maximizer
Een CRM systeem dat al veel in ons land door het mkb wordt gebruikt is dat van Maximizer. Het is gebruiksvriendelijk, betaalbaar en flexibel. Dat laatste houdt in dat het helemaal in te richten is naar eigen smaak. Je kunt het zelf makkelijk configureren. Er hoeft geen IT’er aan te pas te komen. Maximizer biedt uitgebreid relatiebeheer, verkoop- en marketingondersteuning , remote databasesynchronisatie en integratie met Microsoft, de software met de grootste gebruikersacceptatie. Maximizer is zowel beschikbaar in de cloud, als op de eigen server.
Update
Een andere vooraanstaande speler voor de mkb-sector is Update, die zich onderscheidt met branchespecifieke pakketten, bijvoorbeeld voor de industrie, financiële sector en levenswetenschappen. De CRM-software van Update is webbased, mobiel en integreert ook social media. De software is makkelijk te koppelen met bestaande IT-infrastructuur en andere systemen.
Superoffice
Eén van Europa's leidende CRM-software leveranciers is SuperOffice. Eenvoud en bruikbaarheid is de filosofie achter dit bedrijf dat haar CRM-platforms zowel als SaaS variant of als een Inhouse oplossing aanbiedt. Dat is onder meer te zien in het design van de interface. Door de focus op het ontwerp is de software zeer gebruikersvriendelijk en eenvoudig in het gebruik. De prijzen zijn betaalbaar in de vorm van abonnementen. Alle klant contact informatie, alle gesprekken, activiteiten, vervolgactiviteiten, marketing activiteiten, openstaande verzoeken worden centraal opgeslagen. SuperOffice CRM integreert met alle Microsoft Office toepassingen, en ondersteunt alle belangrijke technologische platformen.
Efficy
Een andere gebruiksvriendelijke interface is te vinden bij Efficy, dat ook prima past bij het mkb. Iedereen kan er meteen mee aan de slag door het intuïtieve dashboard. Efficy is volledig webbased en daarom altijd en overal bereikbaar. Je data worden gehost op de beveiligde servers van Efficy Nederland, waarvan dagelijks back-ups worden gemaakt. Er is geen additionele soft en -hardware nodig als je je CRM door Efficy laat hosten. Als je liever CRM op de eigen server wilt runnen is dat ook mogelijk met Efficy.
Op de hoogte blijven van onze updates?