Schot in de roos: FC Utrecht start Young Business Club

Magazines | Utrecht Business Nr 6 2018 | Lees volledige uitgave online

"In stad en regio Utrecht zijn tal van startups, jonge on-dernemers en professionals actief," weet Michel Renssen, Salesmanager van FC Utrecht Business. "Binnen de club groeide het besef dat ook bij deze doelgroep behoefte was aan specifieke voorzieningen binnen ons zakelijke netwerk. Door jongeren te verbinden, kunnen zij ervaringen delen en samen sparren over voor hen relevante onderwerpen. Misschien kun-nen ze ook onderling zaken doen en zo elkaar verder helpen."

Mooie meerwaarde

Om het voornemen te toetsen, ging FC Utrecht Business in gesprek met een aantal jonge ondernemers. "Op basis van

hun behoeftes, wensen en idee?n zijn we gekomen tot een concrete invulling van de Young Business Club. Met ingang van de wedstrijd tegen FC Emmen op 16 september 2018 beschikt deze over een eigen skybox op de vijfde verdieping. Daar treffen de leden elkaar en kijken samen naar een hopelijk spannende wedstrijd met een winnende FC. Voor een hapje en drankje wordt gezorgd. Vanuit hun skybox hebben leden van de Young Business Club toegang tot het complete zake-lijke netwerk van de club: de Business Lounge en de 't Wed & Waard Lounge." In overleg kunnen zij hun box door de week gebruiken voor een vergadering of bijeenkomst. "Een mooie meerwaarde die zeker tot de verbeelding spreekt."

Waardevolle kruisverbanden

De leden hebben toegang tot events die FC Utrecht Business gedurende het seizoen organiseert. Renssen: "Minimaal twee keer per jaar is er een activiteit specifiek voor de Young Business Club. Verder sprak Joost Broerse bij de wedstrijd tegen De Graafschap in hun skybox over zijn persoonlijke ontwikkeling van profvoetballer tot commercieel directeur in het betaalde voetbal. Zijn bijdrage viel in goede aarde; derge-lijke ervaringen blijken waardevol voor jonge ondernemers en professionals. In de rest van het seizoen zullen we vaker sprekers uitnodigen. Dat kunnen bijvoorbeeld ook ervaren ondernemers uit het netwerk zijn. Zo leert jong van oud. En

FC Utrecht spant zich nadrukkelijk in om supporters en sponsoren op maat te bedienen. "Wij willen dat iedereen optimaal kan genieten van de wedstrijden en de entourage in Stadion Galgenwaard," zegt Michel Renssen. Vaak staat daarbij een maatschappelijke drijfveer voorop. "Denk aan voorzieningen als het ouderenvak, de rolstoel- en blindentribune en het familievak voor ouders met kinderen. Ook zakelijk zijn onze faciliteiten toegesneden op verschillende doelgroepen." Recent introduceerde FC Utrecht een nieuwe optie: de Young Business Club.

Schot in de roos

FC Utrecht start Young Business Club

"Goed om te zien dat de Young Business Club steeds voller raakt."

voor de gevestigde ondernemers kunnen startups wellicht interessant zijn als mogelijke investering. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Binnen het zakelijke platform van FC Utrecht zijn er tal van dergelijke waardevolle kruisverbanden. Die facili-teren wij waar maar mogelijk." Daarbij stimuleert de club het eigen initiatief van de leden. "Dit leidt tot een natuurlijke ontwikkeling waarbij de Young Business Club vooral gedragen wordt door de doelgroep zelf."

Alleen maar winnaars

De Young Business Club startte in september 2018 maar het animo is al aanzienlijk. "Het initiatief is positief ontvangen," aldus Renssen. "De leden vormen een mooie mix van zelfstandig onder-

ZAKELIJK MAATWERK

Naast de nieuwe Young Business Club kent FC Utrecht al jarenlang een aantal themati-sche skyboxen. Zo is er de Directors Lounge waar organisaties op directieniveau bij elkaar komen, een Offshore Business Lounge en de Real Estate & Building Lounge waar bedrijven uit vastgoed en bouw elkaar tref-fen. In de Provincie Lounge van FC Utrecht bespreken organisaties voor elke wedstrijd gezamenlijk een maatschappelijk thema.

1. De Young Business Club van FC Utrecht verbindt jonge ondernemers en professionals.

2. Ervaringen en idee?n delen in een

aansprekende setting.

3. Joost Broerse vertelt in de skybox van de Young Business Club over zijn persoonlijke ontwikkeling van profvoetballer tot

commercieel directeur.

FC UTRECHT NIEUWS

nemers en jonge professionals, van mannen en vrouwen." Ook de achtergrond van hun bedrijven is divers; groot en klein, startup en internationaal actief. "Ik was al een van de Jongens van HR, nu ben ik ook een van de jongens van de FC," lacht David Schimmel, eigenaar van de Jongens van HR. "De Young Business Club is een prima manier om andere (jonge) Utrechtse ondernemers te leren kennen. Een topomgeving om in een mooie setting nieuwe relaties op te bouwen. Op zondag met de leden van de Young Business Club voetbal kijken en onze ervaringen als ondernemer uitwisselen. Alleen maar winnaars, wat mij betreft." Anouk Voogt van radiostation FunX reageert eveneens enthousiast. "Ik hou ervan om samen met andere bevlogen young professionals ervaringen en idee-?n te delen waardoor ik mijzelf kan ontwikkelen."

Steeds voller

Ook Bram Wingens van Renewd (aanbieder van refurbished Apple-apparatuur) vindt het positief dat FC Utrecht een Young Business Club is gestart. "Vorig jaar had ik nog business seats in de 't Wed & Waard Lounge. Maar toen de Young Business Club van start ging, heb ik direct de overstap gemaakt. Ik ben vanaf het eerste uur betrokken bij het initiatief en het is goed om te zien dat de Young Business Club steeds voller raakt. Je kunt hier in een fijne setting netwerken met andere jonge ondernemers en professionals. En buiten een leuke pot voetbal komen er interessante sprekers langs met inspi-rerende verhalen. Voor mij een perfect concept. Ik hoop snel nog meer jonge ondernemers te ontmoeten bij de club."

Meer weten over de Young Business Club van

FC Utrecht? Michel Renssen vertelt graag alle ins en outs. Hij is bereikbaar via 06-12831376 of

m.renssen@fcutrecht.nl.

Tekst: Hans Haj?e - Fotografie: Frank Zilver

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement