Literatuur

Magazines | Utrecht Business Nr 1 2019 | Lees volledige uitgave online

VISUAL DOING

DOOR WILLEMIEN BRAND

Mensen verwerken beelden 60.000 keer sneller dan tekst, aldus Willemien Brand. Maar waar we al vanaf jonge leeftijd leren om taal te gebruiken, wordt het vermogen om met beelden te werken amper ontwikkeld. Er ligt dus een onontgonnen terrein met enorme potentie. Daarom schreef Brand in 2017 Visual Thinking. De lezer leert onder meer om zelf te tekenen, als opmaat voor de praktische toe-passing van beelden in een zakelijke setting. Brands boodschap sloeg aan en ze komt nu met een vervolg, Visual Doing. De nadruk ligt daarbij op vaardigheden en hulvpmiddelen om daadwerkelijk te komen tot visueel vakmanschap. Dat moet leiden tot beelden die inderdaad meer zeggen dan duizend woorden.

144 pag.

ISBN 97-890-6369-499-9.

16,99. BIS Publishers.

HELEMAAL TOP MAAR HET KAN NOG V??L BETER

DOOR JECE

Het is maar weinigen gegeven; sto?cijns blijven onder kritiek of complimenten. In de digitale wereld vliegen de likes en thumbs down je om de oren. Maar ook op de werkvloer zijn kritiek en waardering dagelijkse kost. Met grote gevolgen. Denk bijvoor-beeld niet dat complimenten alleen positieve impact hebben, stelt

JeCe (Jancees van Westering). Iemand kan verslaafd raken aan waardering, zichzelf te hoge verwachtingen opleggen of het vermogen verliezen, om te gaan met teleurstellingen. In Helemaal top maar het kan nog veel beter pleit de auteur voor een waarderingsklimaat waar wederzijdse aandacht en respect vanzelfsprekend zijn. In zo'n setting landen zowel lof als kritiek beter. Een waarderingsklimaat vergroot niet alleen het welbevinden van medewerkers maar be?nvloedt volgens JeCe ook het bedrijfsresultaat positief.

164 pag.

ISBN 978-94-6319-142-5.

14,99. Scriptum.

SALES MINDSET

DOOR ROY SIJGERS EN EDO BOONSTRA

Verkoop is in essentie simpel. Met de juiste mindset. Roy Sijgers en Edo Boonstra hebben hun jarenlange ervaring in het salesvak gebundeld in een handzaam Sales Mindset-model. Dat is waar dit boek om draait. Het reikt nieuwe idee?n aan en geeft inspiratie als je even blokkeert. Geen ingewikkeld theoretisch model maar zeven eenvoudig te volgen stappen. Doe je dat consequent dan leidt dat tot daadwerkelijke verbetering van de verkoopresultaten, aldus de auteurs. Bij elke stap een aantal artikelen ter inspiratie, als training, voor een frisse blik en als stimulans om door te zetten. Want sales valt of staat met actie. Veel verkoopplezier!

116 pag.

ISBN 978-90-8293-160-0.

19,50. Green Badger.

STAKEHOLDERING

DOOR JAN VAN DER VURST

Iedereen kent het verschijnsel. Voor sommigen is het zelfs dagelijkse kost; de omgang met stakeholders, partijen die een formele of informele rol spelen bij een taak, project of proces. Elk met hun specifieke agenda, doelstellingen en invloed. De vertegenwoordigers van stakeholders met wie je te maken hebt, voegen daar hun persoonlijke kenmerken aan toe: ego's, emoties, omgangsvormen. Ga er maar aan staan. Want de mate waarin het lukt om stakeholders te begrijpen en te be?nvloeden, is bepalend voor het eindresultaat. Diplomatieke vaardig-heden zijn cruciaal, benadrukt Jan van der Vurst. Met zijn boek geeft hij inzicht in de sleutels tot succes bij de omgang met stakeholders.

251 pag.

ISBN 978-94-0145-597-8.

29,99. LannooCampus.

Literatuur

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement