Ampt van Nijkerk

Magazines | Utrecht Business Nr4 2022 | Lees volledige uitgave online

locatie

GOLDEN TULIP AMPT VAN NIJKERK BREIDT FORS UIT IN DUURZAAMHEID EN CAPACITEIT

We weten allemaal dat 2020 en 2021 geen topjaren zijn geweest voor de hotellerie en dat is eigenlijk nog een understatement. Gelukkig heeft de branche niet stil gezeten en zien we ook buiten de grote stad dat er wordt doorontwikkeld. Golden Tulip Ampt van Nijkerk bewijst dit jaar dat ondernemerschap, vertrouwen en een beetje meewind kunnen zorgen voor de gezonde groei van een veelzijdig hotel.

HOTELS KUNNEN BLIJVEN GROEIEN, OOK BUITEN DE GROTE STAD

Wij spraken General Manager Illian Hamburg van Golden Tulip Ampt van Nijkerk. Ze besloten eind vorig jaar nog tijdens de pandemie in overleg met de eigenaar "de handen uit de mouwen te steken en de schop in de grond te steken." Hamburg is als hotelier gepokt en gema-zeld binnen de Nederlandse Golden Tulip organisatie en al werkzaam sinds 2005 bij het label: "Ons hotel heeft een goede propositie naar zowel de zakelijke als de toeristische markt. Dat heeft er voor gezorgd dat we gedurende de pandemie en de daarbij behorende lockdowns en restricties toch een redelijk resultaat heb-ben weten te behalen.

Onze ligging bij Amersfoort en natuurlijk de grote wellness-afdeling spelen hierin een rol. Ook touroperators weten ons op 25 minuten afstand van Amsterdam steeds beter te vinden. We waren al veelzijdig met zestien multifunctionele zalen, duizend gratis parkeerplaatsen, de combinatie van onze centrale ligging in Nederland (vlakbij de A1 en A28 en onze persoonlijke manier van werken zorgen ervoor dat zakelijke en particuliere gasten

ons goed weten te vinden." De beslissen-de factor is volgens Hamburg echter de persoonlijke aandacht. "Dat zit in ons DNA. Of het nu om een kleine vergade-ring gaat, een meerdaagse training of een congres, alles moet perfect in orde zijn. Dat start met een uitgebreide intake. Wat is het doel van de bijeenkomst en wat kunnen wij doen om er een succes van te maken? Van de ontvangst, de begeleiding tot en met de aftersales. Het moet gewoon kloppen, want dan bouw je aan een rela-tie. We hebben simpelweg de inschatting gemaakt dat na voorjaar 2021 zowel de toeristische, als de markt van meetings en events enorm zou gaan opleven. Met name die combinatie heeft geleid tot een structureel vertrouwen om verder in het hotel te investeren."

Dus aanpakken in 2022, en in september is de renovatie van drie kwartjaar einde-lijk tot een eind gekomen. Er zijn maar liefst 30 nieuwe kamers aangebouwd en nu biedt het hotel in totaal 140 prachtige kamers aan, die overigens alle nieuwe matrassen kregen. Verder is het restaurant met ruim 80 zitplaatsen uitgebreid naar

ruim 200 zitplaatsen met een schitterende serre van 126 m2, en kreeg het een duur-zaam klimaatbeheersingssysteem. De gevel is gerenoveerd en kreeg een nieuwe luifel waarmee een luxueuze entree werd gecre?erd.

Hamburg vervolgt: "Om in het thema duurzaamheid te blijven; er worden voor het eind van het jaar op het dak nog 400 zonnepanelen ge?nstalleerd. Dit was al lang gepland maar met de enorm stijgende energieprijzen lijkt het alsof we een kristallen bol op ons bureau hadden staan. Omdat we vlakbij de Veluwe liggen, is fietsen uiteraard ongekend populair. Wij spelen hierop in en hebben een volledig nieuwe fietsenstalling geopend. Tot slot, ook achter de schermen kwam een com-pleet nieuwe spoelkeuken en vriescel. Het einde van de operatie is nu in zicht met heel veel dank voor de flexibiliteit van ons team en het begrip van onze gasten onder het adagium 'tijdens de verbouwing gaat de verkoop door'.

ampt-van-nijkerk.goldentulip.com/nl-nl

 

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement