Mart Rienstra: Een andere ik
Mart Rienstra hoofdredacteur Utrecht Business
Een andere ikSinds ik voor Utrecht Business schrijf ââ¬â en dat is bijna twintig jaar ââ¬â weet ik niet beter: Utrecht is te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken. Honderden directeuren, managers, wethouders en ambtenaren wezen mij er op dat de vierde stad van Nederland terecht niet op het podium stond, maar ook weer niet te vergelijken was met een doorsnee provinciestad. Jarenlang tekende ik verhalen op over het gebrek aan ambities en een tekort aan daadkracht om deze stad echt op de kaart te zetten. ââ¬ËUtrecht is fijn om te wonen en om te werkenââ¬â¢. Daar moesten we het mee doen.
In de afgelopen jaren is de stad echter ingrijpend veranderd. Leidsche Rijn is erbij gekomen, talloze wijken zijn opgeknapt en de Utrechtse binnenstad werd ââ¬â en wordt ââ¬â steeds aantrekkelijker. Voorheen kwam het gebrek aan ambitie en daadkracht ook tot uitdrukking op het culturele en toeristische vlak. Hoe anders is dat nu. De stad investeert fors in voorzieningen zoals TivoliVredenburg, een gerenoveerde Stadsschouwburg, het nieuwe Podium Hoge Woerd, de plannen rondom de Megabioscoop op het Jaarbeursplein en Artplex bij Paardenveld, de vernieuwing van het Centraal Museum et cetera.
Maar het grootste bewijs van de ââ¬Ëandere ikââ¬â¢ levert Utrecht met de Grand Départ. In de afgelopen dagen, weken en maanden stond de stad door de Tour in vuur en vlam. Nog nooit waren er zoveel verschillende activiteiten, nog nooit was er zoveel onderlinge samenhang. En dan praat ik niet over oubollige gebeurtenissen maar over originele evenementen, unieke happenings en grootschalige concerten. De stad pakt (eindelijk) uit. Het lijkt erop dat het behoudende Utrechtse denken en doen plaats heeft gemaakt voor grootstedelijk, avontuurlijk ondernemerschap. Een geweldige ontwikkeling die de stad de komende jaren verder brengt. Naar een podiumplek in plaats van het tafellaken. Zeker weten!
ADVERTEERDERSINDEX
naam pagina
2gather 18
2twitit 42
ACN Utrecht 18
Arval 60
BAL Media 52
Casio 31
Citocom 13
Deng 25
Down Under 25
Expo Houten 25
Ford Utrecht 46
HNK 9
IJsselstreek Zakelijk 19
JBA Security 20
Juliana 24
Kontakt der Kontinenten 25
De Kroon 9
Makro 18
Medicort 46
Nefkens Midden 2
Oud London 25
Van den Pol 9
Porsche Centrum Leusden 52
Rabobank Utrecht e.o. 28
Rivers Marnemoende 24
Securitas 59
Trainspot 24
Vineyard food & drinks 25
Vocking 20
Woudschoten 25
ââ¬âââ¬âââ¬âââ¬âââ¬âââ¬âââ¬â
Utrecht Business 4 verschijnt op
15 september. Hierin onder meer een focus op marketing & communicatie. Verder uitgebreid aandacht voor logistiek en familiebedrijven.
Voor meer informatie
www.utrechtbusiness.nl