Impressie Green & Fun Autotestdag

Magazines | Utrecht Business Nr 3 - 2015 | Lees volledige uitgave online

Dick Willems (2Twitit):

‘Social media draait om

liefde, strategie en content’

Wie een Facebook- Twitter-, LinkedIn- of Instagramaccount heeft, merkt het zelf al: op social media wordt vooral heel veel geschreeuwd. Volgens social media-expert Dick Willems is daardoor het sociale karakter van social media bijna helemaal weg. Met zijn bedrijf 2Twitit gooit hij het over een hele andere boeg. ‘Schreeuwen dat jij de beste bent, heeft absoluut niet het gewenste effect. Het gaat erom dat je naar je doelgroep luistert en hen content biedt die zij interessant vinden. Dan komen zij vanzelf naar jou toe.’

BEDRIJFSPROFIEL

‘Niemand is nog sociaal, niemand luistert,’ zegt Dick Willems. ‘Bedrijven gaan daar net zo goed in mee, met als gevolg dat jouw boodschap totaal niet opvalt.’ Toch kan social media bij uitstek als marketingmiddel worden ingezet om onder andere de naams- en merkbekendheid van een bedrijf te verbeteren, nieuwe doelgroepen aan te spreken en zelfs omzet binnen te halen. ‘De essentie is dat je met je klanten in contact komt en dat dit contact door jouw klanten als leuk, grappig en plezierig wordt ervaren. In feite moet je de liefde terugbrengen in de communicatie.’

Liefde

Het terugbrengen van die liefde krijg je volgens Willems voor elkaar door te luisteren naar je doelgroep en hen content te bieden die voor hen interessant is. ‘Dit betekent dat je moet bepalen welke doelgroep je wilt benaderen en in welke mate deze op social media actief is. Vervolgens zal je die doelgroep moeten analyseren en je verdiepen in de interesses van deze groep mensen. In wat voor belevingswereld zitten zij, wat houdt hen bezig, wat voor zintuigelijke elementen en associaties horen daarbij? Die beleving moet jij met jouw content creëren.’

Willems geeft een aantal voorbeelden. ‘Over elk vak valt wel iets interessants te vertellen. Als je een restaurant hebt, heeft roepen dat je gerechten goed smaken geen effect. Je kunt beter tips geven hoe je die ene biefstuk zelf zo lekker mals kan bakken. Een golfbaan kan bijvoorbeeld een golfprofessional die normaal 65 euro per uur kost via social media golftips laten geven. En financiële instellingen zoals banken en pensioenverzekeraars hebben vaak een schat aan informatie op het gebied van geld besparen en het opbouwen van pensioen. Dat is relevante content die mensen graag tot zich nemen, met als gevolg dat jouw doelgroep vanzelf naar jou toekomt.’

De volgende stap is het aangaan van interactie met je volgers. ‘Voor het Radboud UMC hebben we via social media naar sponsorlopers voor de vierdaagse gezocht. Mensen die bijvoorbeeld vertelden dat zij aan het oefenen waren, hebben we een gevraagd hoe het trainen ging en gepolst of zij aan de sponsorloop wilden deelnemen. Op die manier hebben we in twee weken tijd 52 sponsorlopers geworven.’

Contentmarketing

Welk social medium voor een bedrijf geschikt is, is mede afhankelijk van waar de doelgroep van de klant actief is. Willems: ‘De gebruikers van Facebook vormen een heterogene groep, maar je kunt heel gericht uitzoeken wie tot jouw doelgroep behoort. Het voordeel van Facebook is dat het heel visueel is, je kunt veel foto’s posten. Veel mensen vinden dat aantrekkelijk. Ook kun je op een heel laagdrempelige manier met mensen in contact komen. Door te beginnen met zelf een aantal mensen te volgen, inhoudelijke content te plaatsen die aansluit bij hun interesses – al dan niet gecombineerd met een advertentiecampagne en een winactie – komen er via hun netwerk vanzelf meer volgers. Een van onze klanten is een grote bakkerijketen die brood aan diverse supermarktketens levert. Zij publiceert op de website en op Facebook een eigen inspiratiemagazine en een wekelijke blog waarin je kunt lezen wat je bijvoorbeeld allemaal met oud brood kunt doen.’ Specifieke ‘like-en-win’ acties hanteert hij bewust niet. ‘Met dat soort acties creëer je geen bekendheid en sympathie voor jouw product of dienst, terwijl je juist wilt dat volgers daar een band mee opbouwen.’

Praat met je klant

Twitter heeft als voordeel dat het een hele snelle en reactieve manier van communiceren is. Dat werkt prettig als je mensen persoonlijk aan wilt spreken. ‘Bovendien kan je ook hier heel gericht zoeken op leeftijd en locatie. Zo hebben we voor een keten van wasstraten een leuke actie bedacht. Mensen die via Twitter aangeven in de buurt van een vestiging hun auto te gaan wassen, krijgen vanuit de klant een berichtje. Zij mogen dan een foto insturen en maken zo kans op een gratis wasprogramma.’

Instagram is interessant om een beleving over te brengen omdat het in de basis met foto’s werkt. ‘Dat is ideaal voor bijvoorbeeld bedrijven die zich richten op mode, lifestyle of tuininrichting. Maar ook een bedrijf zoals de SNS bank, dat een eigen museum met oude guldens en andere bijzondere objecten heeft, of een makelaar die weet waar bijzondere huizen staan, kan met foto’s hele mooie verhalen vertellen.’ LinkedIn is perfect om op zakelijk vlak met mensen in contact te komen, mede omdat je door de advanced search-optie heel makkelijk kunt zoeken naar bepaalde mensen en branches of naar bedrijven van een bepaalde omvang. En hoewel Youtube strikt genomen niet onder social media valt, noemt Willems ook dit kanaal. ‘Bewegend beeld doet het goed; Youtube is niet voor niets de nummer 2 zoekmachine in de wereld.’

Webcare

Naast gewilde aandacht komt het helaas ook voor dat een product of dienst niet positief wordt ontvangen. Social media wordt dan al snel als katapult gebruikt om die boodschap te verspreiden. ‘Voor een van onze klanten waarbij dit gebeurde, hebben we namens dit bedrijf gereageerd op elke klacht die via social media werd verspreid. Dat is arbeidsintensief maar wel heel belangrijk. 70% van de klachten wordt namelijk al opgelost door erkenning van de klacht.’ Een ander aspect is het menselijke karakter van social media. ‘Als je met bepaalde mensen weinig contact hebt, verlies je ze op den duur uit het oog. Dat geldt ook voor social media. Je moet je volgers blijven voeden met informatie en laten zien dat je er bent. Zelf geef ik als advies om minstens drie tot vier keer per week iets te posten op elk social mediakanaal dat je als bedrijf gebruikt.’

Willems is ervan overtuigd dat elk bedrijf wiens doelgroep op social media actief is, met deze kanalen aan de slag kan. ‘Elk vakgebied en elke branche heeft informatie die interessant is voor hun doelgroep. Het is de kunst om die informatie op de juiste manier te presenteren. Social media draait om liefde, strategie en content.’ n

MILJOENENPUBLIEK

Met social media wordt alleen al in Nederland een enorme doelgroep bereikt:

- Facebook 9,4 miljoen gebruikers

- Twitter 2,8 miljoen gebruikers

- Instagram 1,4 miljoen gebruikers

- Youtube 6,8 miljoen gebruikers

- LinkedIn 3,8 miljoen gebruikers

Het team van 2Twitit, met rechts Dick Willems

OVER 2TWITIT

2Twitit beheert social media voor diverse bedrijven; van multinationals tot restaurants. Aan de hand van een social mediascan wordt het bedrijf en diens doelgroep geanalyseerd. Vervolgens wordt een social mediastrategie uitgerold die afhankelijk van het bedrijf en diens doelgroep kan bestaan uit een of meerdere social media-accounts waarop regelmatig wordt gepost, al dan niet in combinatie met een advertentiecampagne, mailings of winacties. Deze accounts worden door 2Twitit beheerd. Ook schrijven zij berichten die na accordering van de klant worden gepost. Reacties van klanten worden indien gewenst ook door 2Twitit beantwoord. Een complete social mediacampagne start bij € 249,- per maand.

Dick Willems is eigenaar van 2Twitit maar doet dit niet alleen. Naast vier contentmanagers en een accountmanager krijgt hij hulp van zijn oom die de boekhouding verzorgt. Ook in de bedrijfscultuur komen de kernwaarden van 2Twitit terug; de pingpongtafel midden in het kantoor zegt genoeg.

ACTIE

Maak kans op een social media campagne t.w.v. € 499,-

Wilt u kans maken op een complete social media campagne bij 2Twitit? Stuur een e-mail met gegevens en social media accounts naar dick@2twitit.nl en wie weet wordt u de gelukkige winnaar!

GREEN & FUN AUTOTESTDAG

Groen, zuinig en sportief

voor elk wat wils

De Green & Fun autotestdag van Utrecht Business gaf ondernemers de gelegenheid om kennis te maken met een selectie zuinige en sportieve auto’s. Op een overwegend zonnige dag werden de testrijders gastvrij ontvangen in het Postillion Hotel Utrecht Bunnik. De route voerde via tussenstops bij Marnemoende, DENGH en Het Nieuwe Kantoor Utrecht weer terug naar het hotel langs de A12. Daar kregen de rijders en dealervertegenwoordigers een diner aangeboden en was ruim gelegenheid om ervaringen uit te wisselen. fotografie Marcel Krijgsman

Dealers

- Jaap Dwarshuis en Thijs Plaisier Arval

- Dennis Heeres en Bas Schouten Ford Store Utrecht

- Ewoud van Dam en Christiaan Bakker Nefkens Midden

- Linda van Dijk Porsche Centrum Leusden

- Rainier Vos Van der Kooij Sportscars

Deelnemers

- Edo Boonstra, Green Badger

- Bert Bouman, System Care ICT

- Jeroen Cavalje, Reprotex

- Henk Folkers, Folkers Advocaten

- Thijs Fonville, GVG Utrecht

- Joost van Glabbeek, Haer Searts

- Rop Haak, HaakKranen Ontwerpers

- Eric Janssen, System Care ICT

- Gerold Kroon, Folkers Advocaten

- Annemieke Lankhaar, A.Graphique

- Marjolein de Leeuw, De Leeuw Communicatie & Organisatie

- John Meijer, JUPE Software

- Mathijs Pondes, Poort Mulder Assurantiën

- Luuk van Ravenhorst, Poort Mulder Assurantiën

- Roy Sijgers, Green Badger

- Jacqueline Vaessen, Papillon Advies

Locaties

- Postillion Hotel Utrecht Bunnik

- Het Nieuwe Kantoor Utrecht

- DENGH

- Marnemoende

Ford Focus ST

Dealer: FORD STORE UTRECHT

Afgevaardigde tijdens testdag: BAS SCHOUTEN

Jacqueline Vaessen: De Focus ligt geweldig op de weg. De sportstoelen zitten super en bieden goede ondersteuning. Daarnaast heeft deze auto een kleine draaicirkel. De Focus is relatief prijzig, maar daar krijg je wel een leuke en sportieve auto voor terug.’

Henk Folkers: ‘Mijn eerste indruk van de Focus ST? SNEL! De verhouding tussen prijs en kwaliteit is goed, zeker als je kijkt naar alle opties die in en op deze Ford zitten.’

Luuk van Ravenhorst: ‘De ST is een leuke, speelse auto. Je moet echt autorijden, werken achter het stuur. Je merkt aan alles dat het een sportauto is; de afwerking doet wat Spartaans aan.’

John Meijer: ‘De Ford Focus ST is een echte funcar. Hij heeft veel vermogen en is in alles sportief, maar toch is de auto nog behoorlijk comfortabel. Ik vind de verhouding tussen prijs en kwaliteit nog redelijk.’

Specificaties

Merk: Ford

Model: Focus

Type: ST-3

Transmissie: 6 versnellingen handgeschakeld

Cilinderinhoud: 1.999 cc

Vermogen: 250 pk

Koppel: 345 Nm

Verbruik: 1 op 14,7

Acceleratie 0 tot 100 km/u: 6,5 sec

Topsnelheid: 230 km/u

Uitrusting: ST achterspoiler,

schuifkanteldak

Verkoopprijs: € 45.196,-

Leaseprijs: € 848,- (full operational, obv. 30.000 p/jr, 4 jaar, excl. btw)

Vanafprijs: € 39.260,-

Leaseprijs vanaf: € 743,-

Informatie:

www.schakelautogroep.nl

‘Je moet in de ST echt autorijden, werken achter

het stuur.’

Ford Mondeo

Dealer: FORD STORE UTRECHT

Afgevaardigde tijdens testdag: DENNIS HEERES

Roy Sijgers: ‘Het eerste wat me te binnen schiet bij de Ford Mondeo is degelijkheid. En dat bedoel ik op een positieve manier, je knalt er zo mee naar Zuid-Frankrijk. De Mondeo is zeer luxe uitgevoerd en enorm ruim. Daarnaast rijdt hij heerlijk.’

John Meijer: ‘Ik ben erg te spreken over de nieuwe Mondeo. Het rijgedrag is formidabel. De afwerking is degelijk en de ruimte zeer royaal. Je krijgt veel auto voor een scherpe prijs.’

Marjolein de Leeuw: ‘Ik vind de Mondeo een prima auto. Hij is vriendelijk in gebruik, heeft voldoende vermogen en rijdt heerlijk. Het is een zeer prettige ervaring om in deze Mondeo te rijden. ‘

Joost van Glabbeek: ‘Ik heb een goede indruk gekregen van de Ford Mondeo. Hij rijdt en oogt rustig, is mooi afgewerkt en heeft zowel voor- als achterin een ruime zit. Al met al is het een zeer complete auto voor een scherpe, concurrerende prijs.’

Specificaties

Merk: Ford

Model: Mondeo

Type: Titanium Hybride 4drs

Transmissie: eCVT automaat

Cilinderinhoud: 1.999 cc

Vermogen: 187 pk

Koppel: 300 nM

Verbruik: 1 op 23,8

Acceleratie 0 tot 100 km/u: 9,2 sec

Topsnelheid: 187 km/u

Uitrusting: Business pack, Comfort Seat Pack, verwarmbare stoelen, 18” lichtmetalen velgen

Verkoopprijs: € 42.208,-

Leaseprijs: € 723,- (full operational,

obv. 30.000 p/jr, 4 jaar, excl. btw)

Vanafprijs: € 36.295,-

Leaseprijs vanaf: € 675,-

Informatie:

www.schakelautogroep.nl

GREEN & FUN TESTDAG

‘Je knalt met de

Mondeo zo naar

Zuid-Frankrijk.’

Peugeot 308

Dealer: NEFKENS MIDDEN

Afgevaardigde tijdens testdag: EWOUD VAN DAM

Joost van Glabbeek: ‘Ik vind de Peugeot 308 een goede, representatieve auto. Hij is ruim en comfortabel. De prijs/kwaliteit verhouding is prima. Het design is mooi en ik ben erg te spreken over het panoramadak.’

Roy Sijgers: ‘Ik een goede indruk gekregen van de Peugeot 308. Het is een degelijke en sportieve auto die heel erg prettig rijdt. Al met al is dit een mooie en sportieve gezinsauto.’

Edo Boonstra: ‘De Peugeot 308 heeft een prima indruk op me achtergelaten. Hij rijdt strak en sportief en heeft erg veel ruimte. Ondanks het flinke vermogen is de motor toch stil. De prijs/kwaliteit verhouding is goed voor zo’n sportieve auto.’

John Meijer: ‘De Peugeot 308 is een prima auto. Hij is wat smaller dan de 508. Het dashboard is overzichtelijk en het ontwerp van de auto, zowel de binnen- als buitenkant, is mooi. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is in orde.’

Specificaties

Merk: Peugeot

Model: 308 SW

Type: GT 205

Transmissie: Handgeschakeld

Cilinderinhoud: 1.598 cc

Vermogen: 205 pk

Koppel: 285 nM

Verbruik: 1 op 17,9

Acceleratie 0 tot 100 km/u: 7,5 sec

Topsnelheid: 235 km/u

Uitrusting:

Verkoopprijs: € 34.680,-

Leaseprijs : € 619,- (full operational, obv. 30.000 p/jr, 4 jaar, excl. btw)

Vanafprijs: € 22.220,-

Leaseprijs vanaf: € 465,-

Informatie:

www.nefkens-midden.nl

‘De 308 rijdt strak en

sportief en heeft erg

veel ruimte.’

Peugeot 508 SW

Dealer: NEFKENS MIDDEN

Afgevaardigde tijdens testdag: CHRISTIAAN BAKKER

Edo Boonstra: ‘Ik ben erg te spreken over deze Peugeot. De auto is zeer comfortabel en luxe. Ik zie hem dan ook als een echte zakelijke auto voor de lange(re) ritten. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is wat mij betreft in orde.’

Gerold Kroon: ‘Ik vind de Peugeot 508 een topauto! Hij rijdt heerlijk en is geweldig afgewerkt. Ik moet toegeven dat deze Peugeot behoorlijk aan de prijs is, maar daar krijg je dan ook wel een mooie zakenauto voor.’

Henk Folkers: ‘Ik heb een goede indruk gekregen van de Peugeot 508. Het is een ruime gezinswagen met een zakelijke uitstraling.’

Bert Bouman: ‘Ik ben erg te spreken over de Peugeot 508. Hij zit goed en rijdt erg lekker. Daarnaast is de auto representatief en comfortabel. De prijs/kwaliteit verhouding is redelijk.’

Specificaties

Merk: Peugeot

Model: 508 SW

Type: RXH Hybrid4 ETG6 Transmissie: Halfautomaat

Cilinderinhoud: 1.998 cc

Vermogen: 200 pk

Koppel: 300 nM

Verbruik: 1 op 25

Acceleratie 0 tot 100 km/u: 8,8 sec

Topsnelheid: 213 km/u

Uitrusting:

Verkoopprijs: € 47.660,-

Leaseprijs : € 1.070,- (full operational, obv. 30.000 p/jr, 4 jaar, excl. btw)

Vanafprijs: € 45.630,-

Leaseprijs vanaf: € 1.050,- Informatie:

www.nefkens-midden.nl

‘Ik zie de 508 als een echte zakelijke auto voor de lange(re) ritten.’

Porsche Cayenne

Dealer: PORSCHE CENTRUM LEUSDEN

Afgevaardigde tijdens testdag: LINDA VAN DIJK

Roy Sijgers: ‘De Porsche Cayenne is een superauto! Alles, zowel aan de binnenkant als buitenkant, is op en top afgewerkt. Daarnaast is deze auto ruim en snel én is het een plug-in hybride.’

Luuk van Ravenhorst: ‘Wat moet ik er van zeggen? De Cayenne is een fantastische auto. Ik heb begrepen dat deze Porsche volledig op maat en smaak geleverd kan worden. Al met al is dit zowel een comfortabele als een sportieve SUV.’

Jacqueline Vaessen: ‘De Porsche Cayenne rijdt geweldig. Door de hoge zit heb je goed overzicht en ik was verrast door de kleine draaicirkel. De auto heeft een hoge aanschafprijs, maar daar krijg je ook wel wat voor terug.’

Marjolein de Leeuw: ‘Ik vind de Cayenne robuust en stevig, maar ook elegant. De stoelen zitten heerlijk en de prestaties zijn geweldig. Deze Porsche is behoorlijk prijzig, maar wel elke euro waard.’

Specificaties

Merk: Porsche

Model: Cayenne

Type: S E-Hybrid Tiptronic S

Transmissie: 8 traps-Tiptronic automaat

Cilinderinhoud: 2.995 cc

Vermogen: 416 pk

Koppel: 590 Nm

Verbruik: 3,4 l/100 km

Acceleratie 0 tot 100 km/u: 5,9 sec

Topsnelheid: 243 km/u

Uitrusting: Luchtvering incl PASM, 21 inch Cayenne Sport Edition wiel

Verkoopprijs: € 134.905,06

Leaseprijs: € 2.475,- (full

operational, obv. 30.000 p/jr,

4 jaar, excl. btw)

Vanafprijs: € 85.100,-

Leaseprijs vanaf: € 1.699,-

Informatie:

www.porschecentrumleusden.nl

‘De Cayenne is een fantastische auto’

Mercedes Benz C 350

Dealer: ARVAL

Afgevaardigde tijdens testdag: JAAP DWARSHUIS

Annemieke Lankhaar: ‘Ik vind deze Mercedes een mooie, comfortabele auto die erg lekker rijdt. De prijs en kwaliteit zijn wat mij betreft goed in evenwicht.’

Marjolein de Leeuw: ‘Ik heb een goede eerste indruk gekregen van deze Benz. Hij rijdt en zit zeer comfortabel. Door het compacte interieur krijg je een hele rustige uitstraling. De verhouding tussen prijs en kwaliteit zijn in orde en passen goed bij Mercedes.’

Roy Sijgers: ‘Ik vind deze C-klasse zeer representatief. Hij heeft een mooi uiterlijk en rijdt prinsheerlijk. Je krijgt het gevoel alsof de auto een stuk groter is. In mijn ogen is dit de ideale zakenlimousine: sportief en representatief tegelijk.’

Joost van Glabbeek: ‘De Mercedes is erg degelijk afgewerkt, het dashboard is overzichtelijk en de auto is comfortabel en veilig. Aan alles merk je dat de Mercedes kwaliteit uitstraalt. Hij is behoorlijk aan de prijs, maar daar krijg je wel een hoop auto voor terug.’

Specificaties

Merk: Mercedes

Model: C 350

Type: Hybrid

Transmissie: Automaat

Cilinderinhoud: 1.991 cc

Vermogen: 211 pk

Koppel: 350 nM

Verbruik: 1 op 47,6

Acceleratie 0 tot 100 km/u: 5,9 sec

Topsnelheid: 250 km/u

Uitrusting: EXCLUSIVE interieur, EXCLUSIVE exterieur, AIRMATIC luchtvering, automatische airconditioning, stoelverwarming

Verkoopprijs: € 59.000,-

Leaseprijs: € 850,- (full opera-tional, obv. 30.000 p/jr, 5 jaar, excl. btw)

Informatie: www.arval.nl

‘In mijn ogen is de Mercedes de ideale zaken-limousine: sportief en representatief tegelijk.’

Lotus Evora

Dealer: VAN DER KOOI SPORTSCARS

Afgevaardigde tijdens testdag: RAINIER VOS

Annemieke Lankhaar: ‘De Lotus Evora is een mooie auto. De afwerking is geweldig en hij is lekker snel. Daarnaast ligt de Evora goed op de weg. De liefhebber weet deze auto zeker op waarde te schatten.’

Marjolein de Leeuw: ‘Ik vind de Lotus robuust en sportief. De beleving in deze auto is te gek. Daarnaast ligt de Evora stevig op de weg. Deze auto is zeker niet goedkoop, maar hij is wel elke euro waard.’

Gerold Kroon: ‘In één woord super! Dit is een te gekke wagen, waar ik zo geen minpunten op kan bedenken. Ja, misschien de prijs. Die is fors maar daar krijg je natuurlijk wel wat voor terug.’

Specificaties

Merk: Lotus

Model: Evora

Type: S Sportsracer

Transmissie: Automaat

Cilinderinhoud: 3.496 cc

Vermogen: 350 pk

Koppel: 400 nM

Verbruik: 1 op 11

Acceleratie 0 tot 100 km/u: 4,7 sec

Topsnelheid: 270 km/h

Uitrusting: Full options

Verkoopprijs: € 122.840,-

Leaseprijs: op aanvraag

Vanafprijs: € 113.780,-

Leaseprijs vanaf: op aanvraag Informatie:

www.vanderkooisportscars.nl

‘De beleving in de

Lotus is te gek.’

BMW i3

Dealer: ARVAL

Afgevaardigde tijdens testdag: Thijs Plaisier

Annemieke Lankhaar: ‘De BMW i3 oogt klein, maar van binnen is het een hartstikke ruime auto. Het elektrisch rijden is even wennen, evenals de remfunctie als je het gas loslaat. De aanschafprijs van deze BMW is behoorlijk hoog maar daar krijg je ook wel wat voor terug.’

Joost van Glabbeek: ‘De BMW i3 is een degelijke auto met een futuristische uitstraling. Het comfort is des BMW’s, dik in orde dus. De Range Extender is in mijn ogen wel een noodzakelijke uitbreiding op de standaard uitvoering. De i3 is een echte stadsauto die uitermate geschikt is voor de korte(re) afstanden.’

Jacqueline Vaessen: ‘Ik vind de BMW i3 een leuke auto. Hij is innovatief in zowel design als techniek. Voor korte afstanden of stadsgebruik is dit een ideale auto. De aanschafprijs is aan de hoge kant, maar zakelijk brengt de auto veel fiscale voordelen met zich mee.’

Bert Bouman: ‘Ik ben zeer te spreken over de i3. Hij rijdt lekker en is verbazingwekkend ruim. Daarnaast is de auto erg geruisloos door de elektrische motor. Het dashboard is overzichtelijk en praktisch, en is afgewerkt met duurzame materialen.’

Specificaties

Merk: BMW

Model: i3

Type: Range Extender

Transmissie: Automaat

Cilinderinhoud: 647 cc

Vermogen: 170 pk

Koppel: 250 nM

Verbruik: 1 op 166

Acceleratie (0 tot 100 km/u): 7,9 sec

Topsnelheid: 150 km/u

Uitrusting: Comfort pakket, adaptieve LED-verlichting, elektrisch verwarmde voorstoelen

Verkoopprijs: € 42.685,-

Fiscale waarde getoonde model: € 55.900,-

Leaseprijs: € 690,- (full operational, obv. 30.000 p/jr, 5 jaar, excl. btw)

Informatie: www.arval.nl

‘De i3 rijdt lekker

en is verbazingwekkend ruim.’

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement