ACN Utrecht van administrateur naar procesbeheerder

Magazines | Utrecht Business Nr 6 - 2013 | Lees volledige uitgave online

De sterke mix van ACN Utrecht

Van administrateur naar procesbeheerder

Een kenmerkende eigenschap is het laagdrempelige karakter. ‘Klanten kunnen altijd binnenlopen. Verder zijn we dienstbaar, beantwoorden vragen en lossen problemen op.’ Daartoe is een brede kennis binnen het kantoor aanwezig. ‘Bij echt specialistische zaken kunnen wij een beroep doen op onze zusterbedrijven bij Baker Tilly Berk. Denk bijvoorbeeld aan arbeidsrechtelijke, bedrijfsjuridische of complexe fiscale kwesties.’

Vertrouwen

ACN is geen kantoor waar na elke vraag de meter gaat lopen. ‘Juist door regelmatig contact blijven wij op de hoogte van wat er speelt. Het stelt ons in staat om waar mogelijk verbeterpunten aan te dragen.’ ACN-adviseurs hebben een belangrijke signaleringsfunctie. ‘Dit betekent ook dat we soms zaken ter sprake brengen die een klant liever niet hoort. Maar dat past bij onze rol, vind ik. En het kan, omdat sprake is van een echte vertrouwensband.’

Concurrerend

‘We zijn continu bezig met verbetering van kwaliteit en efficiency. Dat is een vereiste om concurrerende tarieven te kunnen blijven bieden. In deze economisch lastige tijden wordt gevraagd om goede dienstverlening voor een scherpere prijs. Het sleutelwoord daartoe is een verregaande automatisering. Daar investeren wij al jarenlang fors in. Klanten profiteren daarvan.’ Automatisering gaat het volgens Neele ook mogelijk maken een vast prijskaartje te hangen aan specifieke producten zoals jaarrekeningen en aangiftes. ‘Voorwaarde is wel dat de onderliggende gegevens worden aangeleverd in onze administratieve pakketten.’ Ook voor specifieke adviestrajecten wordt vooraf een inschatting gemaakt van de kosten. Klanten weten dus altijd vooraf precies waar ze aan toe zijn.

Kenmerkende eigenschappen

De rol van een administratiekantoor verandert. ‘In plaats van administrateurs worden wij steeds meer procesbeheerders. Juiste input leidt tot de gewenste output aan het eind van het traject. Dat proces beheren en bewaken wij.’ Daarbij hoort ook een optimale beschikbaarheid van gegevens. ACN ontwikkelde daartoe een digitale portal. ‘Via dit beveiligde platform wisselen wij informatie uit met onze klanten. Aangiftes, jaarrekeningen en in toenemende mate ook dossierstukken zijn zo op elk gewenst moment digitaal beschikbaar.’ Als gevolg hiervan behoudt ACN haar kenmerkende eigenschappen. ‘Door automatisering te optimaliseren, ontstaat ruimte om de adviesrol nog meer inhoud te geven. Dit leidt tot een combinatie van kwaliteit, persoonlijke dienstverlening en een scherpe prijsstelling. Deze sterke mix biedt een prima uitgangs-positie voor onze verdere groei.’ n

Het moderne administratiekantoor ACN Utrecht is ruim zestig jaar een vaste waarde in stad en regio. Ervaren adviseurs op fiscaal en financieel-administratief gebied bedienen een uiteenlopende groep opdrachtgevers waarmee vaak lange relaties bestaan. Gevraagd naar het onderscheidend vermogen van ACN en haar medewerkers gebruikt directeur Jan Neele de term pragmatische professionals. ‘Dat lijkt vanzelfsprekend, maar raakt wel de kern van onze activiteiten.’

ACN Utrecht is gevestigd aan het Herculesplein 263 in Utrecht (Stadion Galgenwaard). Meer informatie over het kantoor en de dienstverlening is te vinden op www.acnutrecht.nl. Of zoek direct contact met Jan Neele: jneele@acnutrecht.nl of 06-10268850.

BEDRIJFSPROFIEL

Jan Neele: ‘Door automatisering te optimaliseren, ontstaat ruimte om onze adviesrol nog meer inhoud

te geven.’

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement