Hilton Royal Parc Soestduinen: bijzonder hotel, unieke locatie

Magazines | Utrecht Business Nr 4 - 2014 | Lees volledige uitgave online

BEDRIJFSPROFIEL

Hilton Royal Parc Soestduinen

Bijzonder hotel,

unieke locatie

Frederieke Boomsma startte twintig jaar geleden als stagiaire van de Hogere Hotelschool bij Hilton en is er nooit meer weggegaan. ‘Het bedrijf heeft mij veel kansen geboden. Eerst in verschillende hotels in Londen. Daarna reisde ik voor de implementatie van computersystemen en de training van medewerkers voor Hilton over de hele wereld.’

Atypisch

Terug in Nederland werkte Boomsma in de hotels op Schiphol en in Rotterdam, waarna ze zes jaar geleden gevraagd werd om general manager te worden van Hilton Royal Parc Soestduinen. ‘Het is een atypisch hotel voor onze keten. De meeste Hilton-vestigingen staan immers in grote steden. Daar komt bij dat weinig mensen het plaatsje Soestduinen kennen. Dus we vermarkten niet alleen het hotel en de vermaarde Hilton-service, maar ook de bestemming.’

Laptops en weekendtassen

Het midden in het groen gelegen hotel heeft 113 kamers en maar liefst 21 vergaderzalen. ‘Ook beschikt het Hilton Royal Parc over een healthclub met binnenzwembad, sauna en stoomcabines. Faciliteiten die veel van de gasten waarderen.’

Die gasten hebben zowel een zakelijke als een particuliere achtergrond. ‘Door de week is de eerste groep verreweg in de meerderheid. Denk aan mensen die een meerdaagse bijeenkomst bij ons bijwonen of afspraken hebben in de buurt en het hotel als uitvalsbasis gebruiken. Vrijdag verdwijnen de laptops en worden vervangen door weekendtassen. Dan is het hotel het domein van particuliere gasten die genieten van de faciliteiten en de mooie omgeving.’

Van twee tot 400 personen

Voor de zakelijke markt is de locatie van Hilton Royal Parc Soestduinen een belangrijk onderscheidend kenmerk. ‘Het hotel ligt heel centraal. En dat is een groot voordeel bij bijeenkomsten en evenementen waar mensen uit het hele land aanwezig zijn. Ook de ruime gratis parkeergelegenheid is een pre voor onze zakelijke gasten.’

Door het grote aantal multifunctionele zalen kunnen bijeenkomsten van twee tot 400 personen gefaciliteerd worden. ‘Denk aan meerdaagse conferenties, vergaderingen, trainingen en recepties. Ook is het hotel een gewilde trouwlocatie. En omdat onze grote zaal de mogelijkheid biedt om auto’s naar binnen te rijden, leent het Hilton Royal Parc zich bij uitstek voor de introductie van een nieuw model of een training voor een landelijk dealernetwerk.’

Onthaasten

Ook organisatoren en deelnemers van zakelijke bijeenkomsten weten de mooie omgeving van het hotel op waarde te schatten, vertelt Boomsma. ‘Door onze ligging in het groen kunnen mensen tijdens hun verblijf onthaasten; ze zijn er echt even uit. En desgewenst maken wij gebruik van de omgeving bij het programma van een bijeenkomst. We werken bijvoorbeeld intensief samen met de naastgelegen negen holes golfbaan. Hierdoor is een golfclinic zo geregeld. Ook biedt het prachtige natuurgebied – vanuit het hotel loop je direct de Soester Duinen in – ruime mogelijkheden voor zowel actieve teambuilding als een ontspannende wandeling.’

Persoonlijke service

Het Hilton Royal Parc heeft opvallend veel trouwe gasten. ‘Zij komen hier al jaren, overnachten soms zelfs wekelijks in het hotel. Met deze mensen is echt een band ontstaan. Daarbij speelt zeker mee dat wij een relatief klein hotel zijn. Het team van medewerkers is dus ook minder omvangrijk dan bij een groot stadshotel. Het zijn vertrouwde gezichten voor de vaste gasten. Zij kennen ons, wij kennen hen. De service van het hotel heeft daardoor een persoonlijk karakter. Ik merk dat gasten dit waarderen en mede daardoor graag terugkomen.’ n

Frederieke Boomsma: ‘Organisatoren en deelnemers van zakelijke bijeenkomsten weten de groene

omgeving van het hotel op waarde te schatten.’

Op een kwartiertje rijden van Utrecht ligt een bijzonder hotel. Verscholen in de bossen is het Hilton Royal Parc Soestduinen een gewaardeerde pleisterplaats voor zowel zakelijke als particuliere gasten. Met 21 zalen is het hotel ook een veelzijdige locatie voor bijeenkomsten van twee tot 400 personen. ‘Onze service heeft een persoonlijk karakter. Ik merk dat gasten dit waarderen en mede daardoor graag terugkomen,’ zegt general manager Frederieke Boomsma.

PRIMA LEERSCHOOL

Hilton Royal Parc Soestduinen is stevig geworteld in de omgeving. ‘Mensen uit de buurt weten ons te vinden als ze een diner of receptie organiseren, of zijn lid van de healthclub,’ meldt Frederieke Boomsma. ‘Ook zijn wij met veel genoegen gastheer voor regionale netwerken zoals de Soester Zakenkring en Entre Femmes, een businessclub voor vrouwelijke ondernemers.’ Veel medewerkers van het hotel zijn afkomstig uit de nabije omtrek. ‘Wij blijken een prima leerschool voor mensen die verder willen komen in het hotelvak. Het is een wat kleiner hotel waardoor het takenpakket van de medewerkers veel breder is dan bij een vestiging met honderden kamers. Juist die allround ervaring vormt een goede basis om later door te groeien binnen de Hilton-organisatie. Natuurlijk is het jammer als mensen het hotel na een aantal jaren verlaten. Tegelijkertijd is het mooi om te zien dat de hier opgedane ervaring een volgende succesvolle carrièrestap mogelijk maakt. Het is een van de aspecten die ervoor zorgen dat ik zoveel voldoening haal uit dit vak.’

Voor meer informatie:

Hilton Royal Parc Soestduinen

Van Weerden Poelmanweg 4-6 - 3768 MN Soestduinen

T 035-603 8383 - E soestduinen.events@hilton.com

I soestduinen.hilton.com l hilton.nl/soestduinen

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement