Ruim 20.000 bezoekers voor Climate Planet

Magazines | Utrecht Business Nr 5 2018 | Lees volledige uitgave online

climate planet | actueel

De afgelopen maand gebeurde er iets bijzonders in Utrecht. De reizende klimaatexpeditie Climate Planet streek van 6 oktober tot en met 3 november neer op het Jaarbeursplein. In een wereldbol van 20 meter hoog werden bezoekers in een show van 40 minuten meegenomen op een visuele reis door de ontwikkeling van ons klimaat. Ook werd een aantal evenementen en bijeenkomsten over Global Goals georganiseerd. Climate Planet trok de afgelopen maand meer dan 20.000 bezoekers en mag zich daarom met het recht het grootste duurzaamheidsevent van 2018 noemen.

Ruim 20.000 bezoekers

Het Jaarbeursplein was geen toevallige locatie voor het duurzaamheidsevent. In het stationsgebied in Utrecht gebeurt veel op het gebied van het klimaat. Denk daarbij aan het RABO Groenhuis en ANNE. Maar ook het circulair gebouwde Rijksvastgoedbedrijf De Knoop en het pas geopende circulaire restau-rant The Green House. Al deze initiatieven op het gebied van duurzaamheid komen voort uit de forse ambities van de regio om een nog groenere, gezondere en slimmere regio te worden. Utrecht werkt hard aan de sustai-nable development goals (de Global Goals) van de Verenigde naties.

De wereld in Utrecht De organisatie van de Climate Planet lag dan ook in handen van Utrecht4GlobalGoals. Maike van Eijndthoven van Utrecht4GlobalGoals: Voor veel mensen zijn

Global Goals iets waar ze niks mee kunnen, als ze überhaupt al weten dat ze bestaan. Iedereen heeft wel eens gehoord dat we ons best moeten doen om de wereld in de toekomst leefbaar te houden, maar dat is voor veel mensen een ver-van-je-bedshow waar zij als persoon niks aan kunnen doen of mee hoeven doen. De komst van de Climate Planet was een unieke kans om de Global Goals bij een breder publiek onder de aandacht te brengen. En ook om Utrecht aan de wereld te presenteren en van elkaar te leren. De wereld in Utrecht, Utrecht in de wereld. Grootste duurzaamheidsevent We zijn trots dat Climate Planet de naam 'grootste duurzaamheidsevent van Nederland' mag dragen, aldus van Eijndthoven. Ruim 20.000 bezoekers

bezochten het event, maar de wereldbol trok ook nog de aandacht van maar liefst 500.000 passanten, die ook vanaf het plein kennis konden opdoen over de Global Goals. Ook het  scholenprogramma van Climate Planet trok de nodig aanloop; ruim 5000 scholieren en studenten zagen de 360 graden film. Tot slot was er volop ruimte voor bedrijven om te elkaar te ontmoeten in de wereldbol. We hebben de afgelopen maand uiteenlopende grote en kleine bedrijven gezien tijdens het event. Enkele namen van bedrijven die events, lezingen of workshops organiseerden waren BMW, Rabobank, Movares en Economic Board Utrecht. Ook trok Climate Planet een aantal prominente bezoekers als Ed Nijpels, Bernice Notenboom, Andre Kuipers en Prins Constantij. Zij spraken allen in de wereldbol en droegen het event een warm hart toe.

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement