Directors Lounge: waardevol netwerk op hoog niveau

Magazines | Utrecht Business Nr 6 2019 | Lees volledige uitgave online

Op de vierde en vijfde verdieping van Stadion Galgenwaard bevinden zich 31 skyboxen. Vijf ervan heeft FC Utrecht in eigen beheer. "Deze hebben een thematisch karakter," zegt Tommie van Alphen, Sponsorshipmanager bij FC Utrecht Business. "Zo is er de Offshore & Automotive Business Lounge, wellicht niet voor de hand liggend op een plek midden in het land. Deze Skybox heeft zijn grondslag in de zakelijke activiteiten van grootaandeelhouder Frans van Seumeren, voorheen eigenaar van Mammoet."

Doorslaand succes

Bouwers, installateurs, makelaars, ontwikke-

laars, investeerders en projectinrichters treffen elkaar in de Real Estate & Building Lounge. "In de Provincie Lounge vind je de maatschap-pelijke partners van de club. Elke wedstrijd staat daar een maatschappelijk thema centraal waarvoor belanghebbenden worden uitgeno-digd."

De Young Business Club is bestemd voor jonge ondernemers en professionals. "Zij wisselen hier ervaringen uit en maken op een laagdrempelige manier kennis met ons zake-lijke netwerk. De Young Business Club is een doorslaand succes en verhuist binnenkort naar een grotere Skybox."

Meest Exclusief

De Directors Lounge is de meest exclusieve ruimte in Stadion Galgenwaard. "Deze Skybox bevindt zich ter hoogte van de middellijn en biedt het beste overzicht over het veld. Tijdens wedstrijden wordt met live cooking een hoogwaardige maaltijd geserveerd en er zijn eigen sanitaire voorzieningen. Leden hebben toegang tot alle ruimtes van het stadion: de Executive Lounge, Business Lounge, Bestuurskamer en de 't Wed & Waard Lounge."

Eens per seizoen hebben leden van de Directors Lounge de mogelijkheid om een wedstrijd te adopteren en hun bedrijf te pre-senteren aan de andere leden. "Vaak wordt dit gecombineerd met een gastspreker. Tijdens de wedstrijd tegen AZ had ons lid Forward Business Coaching Dirk Scheringa uitgenodigd om zijn ervaringen te delen. Zo'n inhoudelijke bijdrage wordt zeer gewaardeerd."

De afgelopen jaren groeide het zakelijke platform van FC Utrecht explosief naar meer dan 360 bedrijven. Ook het animo voor de Directors Lounge is aanzienlijk. Eigenaren en directieleden van landelijk opererende bedrijven ontmoeten elkaar in deze meest exclusieve skybox van Stadion Galgenwaard.

Waardevol

Directors Lounge gewilde locatie in Stadion

FC UTRECHT NIEUWS

Tekst: Hans Haj?e Fotografie: Darryl Adelaar

LEDEN DIRECTORS LOUNGE

-Baker Tilly

-De Arend Waardenburg

-DHL

-Forward Business Coaching

-Holland Casino Utrecht

-Interim2day

-ONVZ Zorgverzekeraar

-Rabobank Utrecht

-RSM Netherlands

-SDRE Management

Dirk Scheringa deelt zijn ervaringen in de Directors Lounge

Lunchevent bij leden

Ook buiten wedstrijddagen is het zakelijke netwerk van FC Utrecht actief. "Leden van de Directors Lounge hebben uiteraard toegang tot al onze events," aldus Van Alphen. "Dit seizoen zijn dat er maar liefst vijftien. Daarnaast orga-niseren we exclusief voor de Directors Lounge twee keer per seizoen een lunch op locatie bij een van de mede-boxhouders. Zo waren leden onder meer te gast bij De Arend en kregen een rondleiding in het nieuwe sorteercentrum van DHL in Zaltbommel. Verder bezoeken de boxhouders van de Directors Lounge eens per seizoen samen met de directie van FC Utrecht een uitduel. Deze keer was dat de gewonnen wedstrijd tegen Sparta in oktober."

Locatie met meerwaarde

Stadion Galgenwaard is een populaire plek voor externe bijeenkomsten en events. "De bijzondere sfeer en hoogwaardige faciliteiten spreken aan. Steeds meer bedrijven houden hier een vergadering, seminar of ander evene-ment. Leden van de Directors Lounge hebben het recht om deze skybox kosteloos een aantal keer per seizoen op een doordeweekse dag te gebruiken, op basis van beschikbaarheid. Of het nu gaat om een meeting, salesbijeenkomst of het vieren van een bijzondere gebeurtenis, hun gasten ervaren de lounge steevast als een locatie met meerwaarde. En de centrale ligging en de goede bereikbaarheid maken het stadion zeer geschikt om bezoekers uit het hele land te ontvangen."

Verbinden en sfeer

De afgelopen jaren groeide het zakelijke platform van FC Utrecht explosief, van 220 naar meer dan 360 bedrijven. Van Alphen: "De nadruk die wij leggen op verbinden en sfeer

slaat aan. En ik denk dat de continu?teit in het salesteam zeker bijdraagt aan het succes." Ook het animo voor de Directors Lounge is aanzien-lijk. "Op dit moment zijn twaalf bedrijven lid (zie kader). Tijdens wedstrijden zijn veelal eigena-ren en directieleden aanwezig. Dit maakt het tot een waardevol netwerk." Daaraan levert Jan de Zeeuw een belangrijke bijdrage. "De eigenaar van Interim2day zelf lid van de box treedt op als enthousiaste gastheer en maakt nieuwe leden en introducees wegwijs."

Complementaire bedrijven

De grens van de capaciteit van de Directors Lounge komt langzamerhand in zicht. "Bij nieu-we leden letten we scherp op complementari-teit," benadrukt Van Alphen. "Het is cruciaal dat zij afkomstig zijn uit branches die een aanvul-ling vormen op de bestaande boxhouders. Ook wat dat betreft kenmerkt de Directors Lounge zich door exclusiviteit."

Meer weten over de Directors Lounge en het zakelijke netwerk van FC Utrecht? Neem

"De nadruk die wij leggen op verbinden en

FC UTRECHT NIEUWS

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement