Week van de Ondernemer vergroot kansen

Verschenen in Utrecht Business Nr 4 - 2013

Week van de Ondernemer in de regio Utrecht op 25 september

Voor ondernemers met ambitie

De Week van de Ondernemer beleeft de zestiende jaargang. ‘Het is het best gewaardeerde ondernemersevent in de regio,’ weet Joost van der Hagen van Synpact. ‘Dat het evenement vol zit met ingrediënten waar de ondernemer echt wat mee kan, blijkt uit de jaarlijks toenemende bezoekersstroom. Ook dit najaar zal de Week van de Ondernemer weer volledig uitverkocht zijn.’ Als ondernemers tijd vrijmaken voor een evenement dan moet dat rendement opleveren. ‘Die garantie hebben ze, door het aanbod van topsprekers en thematische sessies. Met alle partners is geïnvesteerd in een programma waarin ondernemers zich herkennen. Zij krijgen kennis en inspiratie aangereikt om hun organisatie nog beter te laten functioneren.’

Avonturier en cowboy

Eva Jinek treedt op als gastvrouw tijdens het ochtendprogramma. Zij interviewt topondernemer Jacqueline Zuidweg en ING-regiodirecteur Marcel de Goeij en neemt met MKB-Nederland-voorzitter Michaël van Straalen de belangrijkste actualiteiten door. Verder ontvangt Jinek avonturier Marc Sluszny, internetcowboy Ronnie Overgoor en de cabaretiers Joep van Deudekom en Rob Urgert.

Inspiratiesessies

In het middagprogramma van de Week van de Ondernemer kunnen deelnemers twee inspiratiesessies bijwonen. Er is keuze uit verschillende onderwerpen en sprekers. Zoals Jim Stolze. De initiatiefnemer van de TEDx-conferenties deelt zijn ervaringen als het erom gaat, een idee tot een commercieel succes te maken. Mediaondernemer Ruud Hendriks staat stil bij het belang van het sturen op cijfers, Danny Mekic geeft een stoomcursus online ondernemen en Ronnie Overgoor maakt duidelijk hoe je je digitale netwerk kunt optimaliseren. Ook Helga van Leur, Guido Cramer, Jan van Setten, Arnoud Engelfriet en Arko van Brakel nemen elk een inspiratiesessie voor hun rekening.

Scherp oog

Deelnemers aan de Week van de Ondernemer treffen elkaar tijdens pauzes, lunch en netwerkborrel op het centrale plein met stands van participanten, kennispartners en mediapartner Utrecht Business. ‘Het delen van ervaringen en het van elkaar leren is een belangrijke doelstelling van het congres,’ stelt Van der Hagen. ‘Daarom wordt het contact leggen met collega-ondernemers nadrukkelijk gefaciliteerd.’ Ook als het gaat om netwerken hebben de organisatoren van de Week van de Ondernemer een scherp oog voor kwaliteit. ‘Ondernemers moeten gelijkgestemden kunnen ontmoeten om te sparren, nieuwe ideeën en prikkels op te doen. Daarom wordt veel aandacht besteed aan een evenwichtige samenstelling van het deelnemersveld.’ n

Kansen voor ondernemers vergroten door te inspireren, kennis en netwerken te delen. Dat is de rode draad tijdens de Week van de Ondernemer in de regio Utrecht op 25 september in het Nieuwegeinse NBC. Initiatiefnemers MKB-Nederland, ING en Synpact ontwikkelden daartoe een programma met inspirerende gasten en topsprekers, themasessies en volop gelegenheid tot het ontmoeten van gelijkgestemden.

UtrechT business | nummer 4 | september 2013

SPECIAL

Eva Jinek is gastvrouw tijdens de Week van de Ondernemer

www.weekvandeondernemer.nl

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Utrecht Business Nr 4 - 2013

Groeien in bestaande en nieuwe markten 'Over drie jaar speelt FC Utrecht quitte!'Vernieuwing door regionale initiatievenMobiel betalen in UtrechtVoor ondernemers met ambitieMKB-ondernemers hebben veel belangstelling voor ouderen en WajongersVallen, opstaan en weer doorgaanWeek van de OndernemerHealthCity maakt naam'Utrecht onder Stroom' moet breed worden gedragenDik varken schreeuw niet zo!Geen business as usualZorginnovatie in de praktijk'Elkaar versterken in de race naar de beste oplossingen'Veertig jaar verbindenFamiliebedrijven zijn hoContinuïteit als rode draadWeg met de bescheidenheidWisseling van de wachtZakelijk, inhoudelijk en maatschappelijk verbindenMKB-Utrecht wil ondernemers verbinden en laten samenwerkenUtrecht moet je beleven!'Ik kook zoals mijn hart dat wil'Groeien in nieuwe en bestaande marktenOp de huid van Wilco van SchaikEBU Update: Vernieuwing door regionale initiatievenMobiel Bankieren speerpunt voor Rabobank UtrechtWeek van de Ondernemer vergroot kansenVeel interesse in ouderen en WajongersJacqueline Zuidweg in het middelpunt van de belangstelling‘Utrecht onder Stroom’ moet breed worden gedragenColumn Sylvia Gerdes: Dik varken schreeuw niet zo!Ondernemen in de zorg zeker geen business as usualVan den Pol ontwikkelt innovatief patiëntinformatiesysteemAlwin Roest nieuwe regiomanager VNO-NCW UtrechtUtrechtse Communicatiekring: veertig jaar verbindenFamiliebedrijven zijn hotBaker Tilly Berk focust op familiebedrijvenContinuïteit van het familiebedrijf, hoe regel je dat?Groot Utrecht opent netwerkMKB-Utrecht wil ondernemers laten samenwerkenUitUtrecht moet je belevenRoel Gilissen kookt met zijn hart in LuceColumn Mart Rienstra
Utrecht Business is een uitgave van Van Munster Media