Vuelta naar Utrecht: Logisch

Magazines | Utrecht Business Nr 4 - 2016 | Lees volledige uitgave online

"Nul zorgen over de organisatie"

Vuelta naar Utrecht: Logisch

Het Utrecht Business Peloton (BPU) is vol vertrouwen dat in 2019 of 2020 de start van de Vuelta in Utrecht plaatsvindt. Een 14-koppige delegatie van het BPU, de Jaarbeurs en ondernemers uit de horeca- en hotelwereld woonde in het weekend van 19-21 augustus de start van de Vuelta bij in Ourense, Spanje.

Voor de start van de Vuelta sprak een compacte delegatie met de directie van de Vuelta. BPU voorzitter Cor Jansen vertelt enthousiast: "We werden ontzettend gastvrij en open ontvangen met direct een volledige toegang tot de Vuelta. Het was een goede meeting dat perspectief biedt!" De directieleden gaven aan zich "nul zorgen te maken over de vraag of Utrecht dit wel zou kunnen". Daarnaast is de Vuelta onder invloed van aandeelhouder ASO (ook de organisator van de Tour de France en Parijs ? Dakar) zich meer internationaal aan het oriënteren. Na de start van de Giro en de Tour in Utrecht te hebben gehad, is dit voor beide partijen een logische stap. Utrecht zou dan de eerste stad ter wereld zijn die alle drie de grootste wielerrondes binnen haar stadsgrenzen heeft gehad. Uiteraard zijn er zaken die eerst uitgezocht moeten worden. "We hebben nu dan ook huiswerk te doen en dit doen we natuurlijk alleen als het echt moet," aldus Jansen.'

Steun van Giant Alpecin

en LottoJumbo

Vlak voor de start van de 2e etappe ging de delegatie langs bij de Nederlandse wielerploegen Giant Alpecin en Lotto Jumbo. "Het is belangrijk te beginnen bij de basis," legt Jansen uit. "Dat de sportploegen zelf ook dit initiatief ondersteunen. Alle wielrenners van beide ploegen hebben hun handtekening gezet. Dit is natuurlijk waanzinnig! Vooral de Nederlandse renners zouden het geweldig vinden in Utrecht te starten."

Vuelta Utrecht ambassadeur: 9-voudig etappewinnaar

Mathieu Hermans

Mathieu Hermans, oud profwielrenner en 9-voudig etappe winnaar van de Vuelta, was mee naar Spanje als ambassadeur van de ambitie de Vuelta naar Utrecht te halen. Hij legde ook het contact met de directie van de Vuelta. "Bij de Vuelta staat het wielrennen heel dicht bij de supporters. Dit past ontzettend goed bij Utrecht én bij Nederland," vertelt Hermans. "Het was leuk om te merken dat wij als groep helemaal werden opgenomen door de Spanjaarden. Zo kondigden ze ons steeds voor de start en bij de finish aan."

Jansen vult aan: "Het is voor de hotels, horeca en de Jaarbeurs heel belangrijk dat er weer zo'n groot evenement georganiseerd wordt. En zakelijk moet het natuurlijk kloppen. Daarom leggen we ook de verbinding met de regio's. We betrekken de provincie erbij en ook leggen we de verbinding met bijvoorbeeld Gelderland en het zuiden." Vooralsnog is het idee dat op vrijdag de tijdrit gereden wordt, op zaterdag een etappe in de provincie Utrecht met op zondag een start in Utrecht en finish via Gelderland in Noord-Brabant of Limburg. n

BPU NIEUWS

9

Toplocaties in Midden-Nederland

De centrale ligging en het uitgebreide aanbod maken Midden-Nederland tot de ontmoetingsplaats bij uitstek. Of u op zoek bent naar een vergader-, evenementen-, training- of outdoorlocatie of gewoon gezellig wilt lunchen met een relatie, de regio heeft volop te bieden. Om u wegwijs te maken, brengt Utrecht Business een aantal toplocaties in kaart. Zij vormen het perfecte decor voor uw bijeenkomst of evenement.

wapen van haarzuylen

Vervolg op succesvolle Locatietour Utrecht

Op maandag 3 oktober laat Utrecht zich van haar 'groenste, gezondste en slimste' kant zien tijdens de Locatietour voor event- en meetingplanners. Na een succesvolle eerste editie in maart, krijgt de Locatietour dit najaar een vervolg. Deze keer een Locatietour in Utrecht stad en regio. Het Utrecht Convention Bureau (UCB) organiseert de Locatietour in samenwerking met WietWeetWaarheen en Linda op Locatie. 'Wij willen planners op een inspirerende manier kennis laten maken met Utrecht als evenementendestinatie', aldus Wieteke Lemmen, één van de initiatiefnemers van de Locatietour. Op het programma staan locaties in het groen, zoals een fort en een landgoed. Maar ook een duurzame, industriële locatie komt aan bod. Hans Sittrop, Manager UCB: 'Utrecht Region biedt een uitgebreid en zeer gevarieerd aanbod van hotels en locaties voor het organiseren van zakelijke evenementen. Hiermee laten we een andere, verrassende kant van Utrecht zien'. De activiteiten van het UCB (onderdeel van Toerisme Utrecht) zijn gericht op de promotie van de stad en de regio als  (inter-) nationale congres- en evenementen bestemming. Met deskundig, kosteloos en onafhankelijk advies informeert het  UCB organisatoren van zakelijke bijeenkomsten o.a. over locatiekeuze, financiën, het sociaal programma of de marketing/promotie van het evenement. Verder biedt het UCB ondersteuning bij bidprocedures en site-inspecties. Organiseert u regelmatig meetings of events en bent u op zoek naar centrale locaties in het hart van Nederland voor uw congres, presentatie, training of vergadering? Wij nodigen u graag uit voor deze inspirerende, groene en smaakvolle Locatietour in Utrecht. Tijdens de Locatietour worden verrassende locaties aangedaan die uitblinken op uiteenlopende vlakken, geschikt voor evenementen van verschillende groottes. We starten op de eerste locatie met een stevig ontbijt en vervolgen met een kennissessie over 'gezonde voeding tijdens je meeting', de groene draad in het programma. De Locatietour is een volledig verzorgde dag en gratis toegankelijk voor meeting- en eventplanners uit Nederland.

 

Locatie: Utrecht

Datum: 3 oktober 2016

Tijdstip: 09.00 ? 18.00

 

Informatie en aanmelden: www.locatietour.nl.

King Business Software adviseert ondernemers via regionale dealers

De ERP-oplossingen van King worden aangeboden via een uitgebreid netwerk van lokale automatiseringsbedrijven. "Deze zogeheten gecertificeerde King dealers zien wij als een verlengstuk van onszelf", vertelt Tom Schellekens van King Business Software. "Het werken met hen heeft een grote meerwaarde. Zij beschikken over uitgebreide King-kennis en kennis over de verschillende bedrijfsprocessen, van boekhouden tot magazijnautomatisering." De ene geografische locatie verschilt namelijk wel degelijk van de andere, weet Schellekens: "De plaatselijke dealer is meer betrokken bij en beter op de hoogte van de regionale aspecten. Dit kan voor een klant van belang zijn. Tegenwoordig wil de ondernemer graag terechtkunnen bij de one-stop-shop: één loket waar hij of zij alle benodigdheden kan afnemen. Bij dealers kunnen bedrijven altijd meer afnemen dan ERP-software. Zo bieden dealers vaak ook hardware, afrekensystemen en consultancy aan." Voor King is het belangrijk om op gelijkwaardig niveau met dealers te communiceren. "Meedenken is het sleutelwoord. Deze insteek heeft duurzame relaties opgeleverd: het merendeel van de dealers verbindt zich voor een lange periode met King en kent vrijwel iedereen binnen ons bedrijf. Dit laatste aspect sluit naadloos aan op de bedrijfscultuur van King; wij hechten namelijk grote waarde aan persoonlijk contact", aldus Schellekens. De populariteit van langlopende abonnementen is aan het dalen, terwijl het maandmodel steeds meer in trek raakt. Daarom biedt King Software sinds 1 juli van dit jaar het maandmodel aan. Schellekens: "Dit houdt in dat een initiële investering niet meer nodig is; u betaalt een vast maandelijks bedrag. Onze software bieden wij aan in acht zeer complete financiële- en ERP-pakketten. Deze pakketten passen op alle MKB-branches en worden aangeboden tegen een concurrerend tarief." Kijk op www.king.eu voor meer informatie over de producten en diensten van King.

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement