DS Store Utrecht: haute couture in De Meern

Magazines | Utrecht Business Nr 2 - 2018 | Lees volledige uitgave online

Een status aparte verdient een bijpassende omgeving. Begonnen als premiumlijn onder de Citroën-vlag heeft DS Automobiles zich stapsgewijs volledig losgeweekt en vormt het een separaat merk, dat in zijn exclusiviteit aan tien verkooppunten in Nederland voorbehouden blijft. Eén daarvan bevindt zich in De Meern, waar Van Oord een aparte DS Store bouwt om de haute couture optimaal tot zijn recht te laten komen.  

Tekst & Fotografie: Aart van der Haagen

 

Hoewel de oorsprong bij Citroën ligt en de modellen onderling zeker bepaalde technologieën blijven delen, slaat DS Automobiles nu een compleet eigen richting in. Het werd in 2014 verzelfstandigd en ontwikkelt zich tot een klasse die de Franse automobielgeschiedenis lang niet meer gekend heeft. Nostalgici zullen met weemoed terug denken aan het vooroorlogse art deco-tijdperk, waarin Parijs zich qua mode, stijl, architectuur en kunst als koploper in Europa profileerde. De evolutie van de haute couture weerspiegelt zich vandaag de dag in het enige premium-automerk van Frankrijk: DS Automobiles, onderdeel van het PSA-concern. Daarmee bezet het een unieke positie binnen de hogere marktsegmenten, met als doelgroep mensen die innovatie, raffinement en klasse met een artistiek tintje op waarde weten te schatten. Een auto die duidelijk uitdraagt waar het merk naartoe wil is de DS 7 Crossback, een exclusieve SUV die met zijn Active Scan Suspension een unieke rijbeleving belooft en die de gasten aan boord (de term ‘inzittenden’ geeft hier geen pas) onthaalt met één van de vijf ‘Inspiration’-interieursferen, die één en al Parijse cultuur ademen.  

DS Virtual Vision

Al dat moois poseert straks in de showroom van DS Store Utrecht, waarvan de bouw na de zomer start. “Het betekent een aanzienlijke uitbreiding van ons pand, waarbij een fysieke scheiding zal ontstaan tussen DS Automobiles en Citroën,” vertelt Christiaan de Winter, die zich na een intensief opleidingstraject in Parijs nu DS Expert Advisor mag noemen. “We creëren in het nieuwe gedeelte een unieke ambiance, waarbij we zelfs een geurenmachine inzetten. Klanten kunnen hun favoriete model en specificaties configureren en beleven via DS Virtual Vision, een simulator die hen bovendien in staat stelt om een digitale testrit door Parijs te maken. Dat past perfect bij de innovatieve inborst van het merk, dat overigens recent bekend maakte dat het in 2025 al zijn modellen alleen nog als hybride of volelektrische uitvoering gaat voeren. Ook in de aftersales zullen we onderscheid creëren, onder meer in de vorm van DS Valet, een haal- en brengservice die zich schikt naar de agenda van de klant.”

 

Bekende gezichten

Hoe exclusief dat alles ook moge klinken, Van Oord blijft vooral heel erg zichzelf: een toegankelijk familiebedrijf met vestigingen in De Meern, Maarssen en Zeist, waarbij de portfolio naast DS Automobiles en Citroën ook Suzuki bevat. “Wij staan voor een langetermijnpolitiek, met continuïteit in onze dienstverlening en onze mensen, die voor de omgeving bekende gezichten vormen. Ze wonen, werken en recreëren hier in de buurt,” zegt Christiaan van Oord, samen met zijn broer Rijchart directeur-eigenaar van het bedrijf. “We kennen de klanten, weten wat hen beweegt en profileren ons in de regio, bijvoorbeeld door sportclubs en het Nederlands Film Festival te ondersteunen. Overal kom je ons tegen; we bevinden ons midden in de samenleving. Met DS Automobiles hopen we veel interessante nieuwe klanten te begroeten.”

 

Meer informatie: www.vanoord.nl

delen:

Utrecht Business Nr 2 - 2018

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement