Column LinkLeads: zo word je een autoriteit op LinkedIn

Verschenen in Utrecht Business Nr4 2025

In het vorige artikel ontdekte je hoe je de eerste stappen zet voor meer autoriteit via LinkedIn. Zo is het belangrijk om op LinkedIn helder te hebben wie jij het beste van dienst bent en welke resultaten je levert. Stel je LinkedIn-profiel compleet en klantgericht op en verzamel relevante aanbevelingen.
 
Deel ook consistent waarde, zo ontstaat autoriteit. Laat mij je op weg helpen.
 
Drie LinkedIn-contentideeën die je direct kan toepassen:
 
-Heb je een bedrijf waar bijzondere dingen gebeuren? Toon een kijkje in de keuken.
 
-Werkt er bij je bedrijf talentvol personeel dat het verschil maakt? Zet iemand eens in het zonnetje. Toon je waardering.
 
-Toon leiderschap
Deel je visie en neem een standpunt in over de toekomst van je vak.
 
Kies vaste thema’s zodat mensen begrijpen waarom ze bij jou moeten zijn. Pro tip: toon lef, plaats eens een bijdrage waarvan je weet dat niet iedereen het met je eens zal zijn. Zo trek je mensen aan die écht in je geloven.
 
Kies de contentvorm die je aanspreekt of probeer het eens met een fris ontwerp of korte video.
 
Netwerken en community
LinkedIn is het netwerkevenement en 24/7 open. Met 12 miljoen+ Nederlandse gebruikers dé plek waar jouw (zakelijke) klant zit. Kom in contact!
 
Wat ik vaak zie: de ideale klant zit al in je netwerk, alleen ben je je er nauwelijks bewust van. Jaren geleden heb je iemand op een beurs de hand geschud, geconnect en is het stil gebleven. Dan kijk ik hoe sterk je netwerk is en hoe je waardevolle contacten nieuw leven inblaast. Wie weet leidt het tot een plezierige samenwerking!
 
Wil je vaker je ideale klant aantrekken? Zorg dan dat je de autoriteit wordt waar je ideale klant niet omheen kan.
 
Als je een autoriteit wilt worden, leg dan contact met mensen die dat al zijn. Reageer of stuur een privébericht. Zo kom je in beeld bij hun netwerk en lift je mee op hun zichtbaarheid en betrouwbaarheid. Volg dus collega’s uit het vak die het goed doen en zoek de verbinding.
 
Wanneer je een autoriteit bent?
Goede vraag! Het is immers geen officieel diploma. Je bent een autoriteit als je erkenning en interactie krijgt die je verdient. Als mensen je gaan aanbevelen bijvoorbeeld. Als je LinkedIn-berichten ontvangt en relevante reacties krijgt op bijdragen.
 
Door op LinkedIn actief te zijn, maak je impact en versterk je je autoriteit. Ga aan de slag met strategie en toon leiderschap.
 
Benieuwd hoe jij dé autoriteit wordt? Contact mij.
 
Victor Huiting
 
100% LinkedIn specialist en eigenaar LinkLeads
www.linkedin.com/in/victorhuiting en www.linkleads.nl
 

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Utrecht Business is een uitgave van Van Munster Media