FC Utrecht Business: Leden als ambassadeurs

Magazines | Utrecht Business Nr 2 - 2014 | Lees volledige uitgave online

FC Utrecht Business toont netwerk in de praktijk

Leden als ambassadeurs tijdens Regio Business Dagen

De ervaringen tijdens de Regio Business Dagen in 2013 waren positief. ‘Er hing een geanimeerde sfeer op het FC Utrecht-plein en het is prima gelukt om de collectiviteit en diversiteit van ons netwerk aan de bezoekers en andere standhouders te tonen. Ook zien we dat de organisatie continu bezig is het beursconcept te verbeteren. Dat is een positieve ontwikkeling.’

Met eigen ogen

FC Utrecht Business wil op de Regio Business Dagen de kracht van het netwerk in de praktijk laten zien. ‘Het ledenbestand omvat lokale eenmansbedrijven, multinationals plus alles wat daar tussen zit. En het blijkt dat zij bij ons allemaal zaken met elkaar kunnen doen. Deze boodschap brengen wij het hele jaar door over aan prospects, maar op een evenement als de Regio Business Dagen kunnen zij het met eigen ogen ervaren.’

Ondersteunen

bij business

Miltenburg constateert tot zijn genoegen dat de deelnemende leden elkaar naar aanleiding van de Regio Business Dagen opzoeken en kijken waar samenwerking mogelijk is. ‘Dat is immers een van de belangrijkste doelstellingen van FC Utrecht Business; leden met elkaar in contact brengen, verbindingen leggen waar beide partijen baat bij hebben. Deze rol vullen wij proactief in. Wij willen onze leden verder helpen en ondersteunen bij het realiseren van business.’

Waardevolle leads

Eerste stap daarbij is om de leden te leren kennen. ‘Wat zijn de kenmerken en eigenschappen van het bedrijf, hoe zien hun doelstellingen eruit? Vervolgens brengen wij verbindingen tot stand. Als iemand op de ledenlijst een medelid ziet staan waarmee hij graag in contact wil komen, spelen wij deze vraag door.’ Dan blijkt dat FC Utrecht deuren opent, is de ervaring van Miltenburg. ‘Vrijwel iedereen staat open voor zo’n zakelijk contact. Hierdoor levert het netwerk waardevolle leads en dus resultaat op. Actieve ondernemers kunnen de investering in FC Utrecht Business zonder meer terugverdienen.’

Kracht uitdragen

De stands op het FC Utrecht-plein worden ingenomen door een mix van bedrijven die nog maar kort zijn aangesloten en oudgedienden. ‘Zij weten uit eigen ervaring wat de businessclub voor hen betekent,’ aldus Miltenburg. ‘Leden kennen de kracht van ons netwerk en kunnen dat tijdens de Regio Business Dagen als geen ander uitdragen en overbrengen. Het zijn onze beste ambassadeurs. Tegelijkertijd helpt de beurs om het wij-gevoel en de onderlinge band tussen de deelnemende leden verder te versterken. Zo snijdt het mes aan twee kanten.’ n

FC Utrecht Business neemt voor de tweede achtereenvolgende keer deel aan de Regio Business Dagen, het grootste netwerkevent in Midden-Nederland. ‘Op de beurs dragen we uit dat wij dé businessclub voor deze regio zijn,’ stelt head of sales Arnaud Miltenburg. Sterke troef daarbij is het FC Utrecht-plein waar leden zich samen presenteren. ‘Zij zijn onze beste ambassadeurs.’

FC UTRECHT NIEUWS

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement