Bedrijfsprofiel TaskHero

Magazines | Utrecht Business Nr 2 - 2014 | Lees volledige uitgave online

bedrijfsprofiel

TaskHero

Van 15 tot 25

Tessa Rijn hanteert met TaskHero een duidelijke filosofie: ‘Jonge mensen tussen de 15 en ca. 25 jaar leren én werken snel. Wij stellen tijdens onze strenge selectieprocedure erg veel vragen, met name over motivatie. We selecteren op aspecten zoals enthousiasme, flexibiliteit, communicatieve vaardigheden en competenties. En tweederde van de kandidaten valt af. Waarom? Omdat wij alleen in zee gaan met mensen waar we volledig op kunnen vertrouwen – voor onze klanten!’

HBO Business studenten voor beurspromoties

TaskHero richt zich met name op kantoor- en evenementenpersoneel. Bij evenementen zoals beurzen, productpresentaties en congressen maken goede hosts en hostessen het verschil, zo weet ook Tessa Rijn: ‘Onze gastheren en -vrouwen volgen vrijwel allemaal een business- of managementopleiding. Daarnaast moet gastvrijheid onderdeel uitmaken van iemands persoonlijkheid. Natuurlijk kunnen we de vaardigheden vergroten met een hospitality-training, maar de basis is altijd een natuurlijke, vriendelijke en behulpzame uitstraling.’

Representatief en goed opgeleid

Omdat het allemaal hoger opgeleide mensen zijn, kunnen de Helden van TaskHero na een korte briefing ook inhoudelijk voldoende meepraten. Zo kunnen ze op een drukke beursvloer de juiste prospects selecteren en deze naar de stand uitnodigen. Uiteraard ziet iedereen er tiptop uit in representatieve kleding. Niet voor niets behoren onder andere Randstad, FC Utrecht en Sharp tot de tevreden opdrachtgevers. Sharp liet na afloop weten, dat ze met TaskHero voor het eerst echt helemaal niets aan te merken hadden op de medewerksters voor de beurspromotie.

Administratieve ondersteuning

Het succes van een beursdeelname zit echter in grote mate in de opvolging. Tessa Rijn: ‘Hier ontstaat vaak een pijnpunt. Want er zijn allerlei data verzameld, maar die moeten verwerkt worden. En wie gaat de leads nabellen? Dit zijn echt perfecte taken voor TaskHero. Wij kunnen iemand in de organisatie plaatsen die – na een instructie – mensen gaat nabellen en afspraken maakt voor de sales accountants. Daarnaast hebben we administratief vaardige medewerkers die visitekaartjes kunnen inkloppen. Snel en foutloos typen en goed kunnen omgaan met allerlei programma’s zijn typisch vaardigheden van jonge mensen.’

NIEUW: TaskHeroWorld.com

Om opdrachtgevers nog beter en sneller van dienst te kunnen zijn, is www.TaskHeroWorld.com ontwikkeld. Op deze nieuwe en innovatieve manier kunnen bedrijven hier 24/7 direct een keuze maken uit de beschikbare mensen. Tessa Rijn: ‘Omdat wij onze Helden al per categorie hebben geselecteerd, krijgt de opdrachtgever automatisch een kwalitatief hoogwaardige match. Zo kan men dezelfde dag al over extra personeel beschikken. Dankzij onze back-up planning zorgen we voor 100% dekking.’

Geen omzetverlies meer

Uit onderzoek kwam naar voren dat het Nederlandse bedrijfsleven veel omzet misloopt, wanneer men plotseling personeel tekort komt. En dan gaat het om een paar miljoen ‘vergeten’ uren per jaar. Tessa Rijn: ‘Vrijwel ieder bedrijf heeft een pijnpunt, zoals vervanging bij ziekte of een taak die maar blijft liggen. Of er gaat omzet verloren omdat de deadline niet gehaald wordt. Tijdelijk extra handjes erbij kan die problemen oplossen. Of we vervangen bijvoorbeeld de receptioniste of boekhoudkundig medewerker die zich net ziek gemeld heeft. Dankzij TaskHeroWorld.com en de flexibiliteit van onze Helden kunnen wij dit razendsnel opvangen.’

Razendsnel schakelen

Desgevraagd geeft Rijn een voorbeeld van de snelheid van schakelen door TaskHero. ‘Een groot bedrijf stuurde een brief naar duizenden klanten over een gewijzigde procedure. Het bleek dat de brief een storm aan vragen opriep, dus het bedrijf werd platgebeld. Wij kregen om 10 uur ’s morgen de vraag of we voor 12 uur 5 mensen konden regelen om de telefonische vragen te beantwoorden. Dat lukte. Binnen de kortste keren werd de aanvraag een paar keer opgeschaald tot er al snel 30 van onze mensen zaten. Dat kan omdat we een flexpool met ruim 230 jonge mensen in ons bestand hebben, die we ook allemaal kennen.’

Van 15 tot 25

Een breed scala aan bedrijven – van multinationals tot MKB - maken inmiddels dankbaar gebruik van TaskHero. Zo werken er bijvoorbeeld bij FC Utrecht tussen de 35 en 50 Helden per thuiswedstrijd. Voor het aantrekkelijke tarief van tussen de 15 en 25 euro per uur kan ieder bedrijf snel beschikken over een vaardige medewerker. Sterker nog, over een Held van tussen de 15 en 25 jaar. n

Vrijwel ieder bedrijf kent ze wel: de werkzaamheden waar geen tijd voor is, maar die wel gedaan moeten worden. Of het nu om vervanging bij ziekte gaat, promotiemedewerkers voor een beurs, extra handjes bij een project of een eenmalige administratieve taak: TaskHero heeft voor elke klus een Held beschikbaar. Stuk voor stuk jonge mensen, die zorgvuldig geselecteerd zijn op ambitie, vaardigheden en verantwoordelijkheidsgevoel.

Voor meer informatie:

Task Hero

T 06 33 64 52 00

www.taskhero.nl

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement