Opel en Henri & Herman: sterkere zakelijke profilering

Magazines | Utrecht Business Nr 2 - 2018 | Lees volledige uitgave online

Met ambities op de zakelijke markt bouwt Henri & Herman, de grootste Opel-dealer van Midden-Nederland, zijn activiteiten op dit gebied uit met een groter team van accountmanagers. Dat sluit mooi aan bij de koers die het Duitse merk zelf vaart, waarbij het de stijgende lijn te pakken lijkt te hebben. Wat mag het bedrijfsleven qua 

producten en dienstverlening verwachten? 

 

Tekst: Aart van der Haagen

Fotografie: opel

 

De naam Henri & Herman mag opvallend heten. Hij draagt in ieder geval een persoonlijke dienstverlening uit, vanuit een benaderbaar bedrijf dat zich met vier vestigingen stevig heeft geworteld in Midden-Nederland. Zowel in Utrecht, Nieuwegein, Bilthoven als Amersfoort staan de personen- en bedrijfswagens van Opel op het menu, terwijl het laatstgenoemde filiaal zich bovendien opwerpt als importeur en dealer van Cadillac en Chevrolet. “Die bieden het neusje van de zalm voor ondernemers die iets écht exclusiefs willen rijden, met een stijl en beleving die afgestemd zijn op de Europese smaak,” stelt Dennis Lekkerkerker, accountmanager voor de zakelijke markt. Tot voor kort golden deze Amerikaanse auto’s als verre familieleden van de Opel-modellen, maar sinds een jaar valt de Duitse fabrikant onder de Franse PSA Groupe. De eerste effecten daarvan tekenen zich al af, want er ligt meer nadruk op rijcomfort, afwerking en design. “Recente aanwinsten binnen het gamma, zoals de Insignia en de Grandland X, bieden een aantrekkingskracht die niet iedereen direct van het merk had verwacht,” spreekt Lekkerkerker uit ervaring met klanten. “Ook de Astra blijkt goed in de smaak te vallen. Met de Ampera-e, die een in zijn segment vrijwel ongeëvenaarde actieradius van 380 kilometer volgens de nieuwe WLTP-cyclus biedt, bedienen we de markt voor elektrische auto’s. Op termijn mogen we meer op dit gebied verwachten, zeker nu Opel de technologie van PSA kan benutten.”

 

Potentie om te groeien

Met zijn representatieve modellenlijn timmert de Duitse fabrikant stevig aan de weg in het zakelijk segment, maar dealerbedrijf Henri & Herman doet dat in vergelijkbare mate. “We willen ons businessteam op korte termijn uitbreiden tot tenminste zeven mensen, waarvan vijf in de buitendienst, die elk een eigen rayon beheren,” vertelt Lekkerkerker. “Daarbij zullen we het MKB en de grootzakelijke markt meer gaan uitsplitsen, elk met een passende benadering. Als vanouds liggen de aandachtsgebieden bij acquisitie voor nieuwe business en regelmatig contact met bestaande relaties, door ze afhankelijk van de omvang en de behoeften één tot vier keer per jaar te bezoeken. Dat ondersteunen we met een sterke aftersales, waarbij je kunt denken aan afleveren van auto’s op locatie, spoedreparaties op zaterdag, haal- en brengservice en speciale tarieven voor vervangend vervoer. Zulke zaken maken deel uit van het complete mobiliteitspakket dat we bieden, net als leasing, financiering, verzekering, verhuur en laadruimte-inbouw in de diverse bedrijfswagens uit het Opel-gamma. Als we onze eigen ontwikkelingen en de evolutie bij ons volumemerk bij elkaar optellen, dan zien wij genoeg potentie om te groeien op de zakelijke markt. Wij komen graag op de koffie bij ondernemers die daar meer van willen weten.”

 

Meer informatie: opel.henriherman.nl

delen:

Utrecht Business Nr 2 - 2018

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement