Vliegwiel op Het Klooster krijgt vaart

Verschenen in Utrecht Business Nr 5 - 2014

Albert Heijn/ND en Hako Bouw BV kiezen voor Nieuwegeins bedrijvenpark

Vliegwiel krijgt vaart

op Het Klooster

Op het Nieuwegeinse bedrijvenpark Het Klooster wordt binnenkort gestart met de realisatie van zowel een verscentrum voor Albert Heijn/Norbert Dentressangle als het nieuwe bedrijfspand van Hako Bouw. ‘Dit betekent een positieve economische stimulans voor de gemeente. Ook is sprake van een vliegwieleffect voor werkgelegenheid en andere nieuwe vestigers.’

Bedrijvenpark Het Klooster ligt in de driehoek van A2, A12 en A27, omgeven door groen en water. Duurzaamheid, hoogwaardige kwaliteit en aandacht voor de cultuurhistorische omgeving zijn kernbegrippen bij de ontwikkeling van het gebied. Er is ruimte voor allerlei soorten bedrijven, variërend van kleinschalige ambachtelijke vestigingen tot grote distributie-, transport- of logistieke ondernemingen.

Tweede topmerk

Met Albert Heijn kiest na V&D een tweede Nederlandse topmerk voor Het Klooster. Vastgoedontwikkelaar Borghese Logistics tekende voor de aankoop van een perceel van ruim zes hectare. Hier verrijst een nieuw verscentrum van 30.000 m2 dat 900 Albert Heijn-winkels in Nederland en België van verse producten zal voorzien. Leveranciers van AH brengen hun producten rechtstreeks naar dit shared fresh center. Hierdoor is minder voorraad nodig, neemt het aantal transportbewegingen af en liggen producten sneller in de winkels.

Vliegwieleffect

Logistiek dienstverlener Norbert Dentressangle wordt verantwoordelijk voor het nieuwe verscentrum. Algemeen directeur Mauro Ungheretti: ‘Wij kozen voor Het Klooster omdat deze locatie erg geschikt is voor het uitvoeren van de beoogde logistieke activiteiten voor Albert Heijn en haar leveranciers. Het Klooster is centraal gelegen, direct aan de snelweg en beschikt bovendien over een grote kavel waar voldoende hoogbouw neergezet mag worden.’

De gemeente Nieuwegein is blij met het nieuwe verscentrum dat enkele honderden arbeidsplaatsen oplevert: ‘Het onderstreept het belang van Het Klooster als uitvalsbasis voor onder andere nationale logistiek,’ aldus wethouder Johan Gadella. ‘Ook betekent het een positieve economische stimulans met een vliegwieleffect voor werkgelegenheid en andere nieuwe vestigers.’

Duurzaamheidsambities

Ook Hako Bouw selecteerde Het Klooster als locatie voor haar nieuwe huisvesting. ‘Doorslaggevend bij de keuze voor Het Klooster waren ligging, duurzaamheid, kwaliteit, prijs en de vlotte medewerking van de gemeente Nieuwegein,’ aldus de heren Kolfschoten en Kraan, eigenaren van het Montfoortse bouw- en aannemersbedrijf. ‘Wij gaan duurzame technieken toepassen die we ook gebruiken bij onze modelwoningen. Die kunnen straks direct aan onze opdrachtgevers worden getoond.’ De gemeente is blij dat een succesvol bouwbedrijf uit de regio zich in Nieuwegein vestigt om verder te groeien, aldus wethouder Gadella. ‘Ook de duurzaamheidsambities van Hako Bouw passen goed op Het Klooster.’

Ook vestigen op Het Klooster?

Nieuwegein geeft op Het Klooster 75 hectare aan kavels uit. Ondernemers die interesse hebben om zich op het bedrijvenpark te vestigen, kunnen contact opnemen met adviseur ondernemerszaken Jeanette Verbeek. Zij is bereikbaar op telefoonnummer 030-607 14 54 of via a.verbeek@nieuwegein.nl. Meer informatie op www.nieuwegein.nl/klooster. n

Het nieuwe AH-verscentrum

BEDRIJFSPROFIEL

Ondertekening van het koopcontract door Hako Bouw

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Utrecht Business Nr 5 - 2014

'Biologisch moet vooral waanzinnig lekker zijn'Wat wil het bedrijfsleven van Provinciale Staten?'Onverschilligheid is geen optie'Gemeenten worstelen met mkb-vriendelijk aanbestedenBPU en Michael Boogerd koersen naar 2015'Succes als brandstof voor duurzame verandering'Ondernemende zorgaanbieders houden Utrecht vitaalCabane wil niet alleen meer de hand ophoudenNieuwe toekomst voor industrieel erfgoedPartner voor ondernemend UtrechtVoetbal als bindmiddelVliegwiel krijgt vaart op Het KloosterDossieropbouw blijft van wezenlijk belang!Samen ondernemen in Utrecht-Oost'Altijd oog voor nieuwe techniek'Geslaagde kick-off tussen de treinenMet het oog op de toekomst'Il disegno' versus de apothekerskeukenPrima dag voor een eerste indrukEric Odenwald: ‘Biologisch moet vooral waanzinnig lekker zijn.’Wat wil het bedrijfsleven van Provinciale Staten?Op de huid van Ilco van der LindeGemeenten worstelen met mkb-vriendelijk aanbestedenNetwerk Utrecht2040: ‘Succes als brandstof voor duurzame verandering’Centrum voor leven met kanker gaat de markt opMakro partner voor ondernemend UtrechtVliegwiel op Het Klooster krijgt vaartDossieropbouw blijft van belang bij disfunctionerende werknemerHet Fluwelen Handvat: samen ondernemen in Utrecht-OostBLR-Bimon heeft altijd oog voor nieuwe techniekToplocaties in Midden-NederlandBOB: geslaagde kick-off tussen de treinenParkmanagement bewijst meerwaardeUitBrasserie Ripassa: ‘Il disegno’ versus de apothekerskeukenZakenautotestdagMart Rienstra over Zwarte Piet
Utrecht Business is een uitgave van Van Munster Media