Rederij Schuttevaer toeristisch visitekaartje van Utrecht
BIJZONDERE BIJDRAGE
Een rederij is geen gewoon bedrijf. ââ¬ÅInvesteringen hebben een lange horizon. Een schip bouw je voor vijftig, zestig jaar. Al de helft van onze acht boten is elektrisch aangedreven. Hoe graag wij ook willen, economisch is het simpelweg niet haalbaar om schepen versneld te vervangen. Ik hoop van harte dat Rederij Schuttevaer ook in de toekomst haar bijzondere bijdrage aan de toeristische aantrekkingskracht van Utrecht kan blijven leveren.ââ¬Â
Rederij Schuttevaer koestert band met de stad
Toeristisch visitekaartje
van Utrecht
De stadsrondvaart is een prominent toeristisch visitekaartje. ââ¬ÅWij laten mensen op de mooiste manier kennis maken met Utrecht; vanaf het water,ââ¬Â zegt Karel Schuttevaer. ââ¬ÅEen museum zonder muren, als het ware. De stad biedt veel variatie. Al ben ik duizenden keren door Utrecht gevaren, ik ontdek nog altijd nieuwe dingen.ââ¬Â
De schepen van Schuttevaer varen over Oude-, Nieuwe- en stadsbuitengracht. ââ¬ÅWe kunnen niet wachten tot de hele singel weer vol water is. Dan worden onze mogelijkheden nog veel groter.ââ¬Â De schepen van Schuttevaer beperken zich niet tot het Utrechtse centrum. Ook rivieren als Kromme Rijn, Vecht en Hollandse IJssel worden bevaren, tot Breukelen en Oudewater aan toe.
Invulling op maat
Ook voor de zakelijke markt zijn er tal van mogelijkheden. ââ¬ÅSchepen zijn beschikbaar voor recepties, bedrijfsborrels, feesten en bijeenkomsten. Vaarroute, culinaire en culturele invulling worden op maat samengesteld. Daarbij werken we samen met lokale cateraars, restaurants en musea.ââ¬Â Dat levert concepten op als Smakelijk Varen; voor- en hoofdgerecht worden aan boord geserveerd, het hoofdgerecht in een restaurant. Of Sightseeing Utrecht; een combinatie van rondvaart, lunch en museumbezoek. Door een samenwerkingsverband met De Lantaern zet Schuttevaer ook de Jonckheer van Jutphaas in, een partyschip met plek voor 150 personen.
Maatschappelijke rol
De rederij is nauw verbonden met Utrecht. ââ¬ÅAls de stad investeert in citymarketing, profiteren ook wij daarvan. Zo heeft de Tourstart veel impact; Utrecht wordt steeds drukker, het aantal nationaliteiten stijgt. Op onze beurt promoten wij de stad op beurzen in omliggende landen, de laatste jaren samen met Toerisme Utrecht.ââ¬Â
In de zomer biedt Schuttevaer werk aan vijftig mensen. Door het hele jaar door te varen, draagt de rederij bij aan de populariteit van Utrecht. ââ¬ÅBedrijfseconomisch heeft dat ââ¬Ës winters voor ons geen meerwaarde, maar ook dan willen we toeristen een compleet aanbod bieden.ââ¬Â Met de Sinterklaasvaarten onderstreept Schuttevaer haar maatschappelijke rol. ââ¬ÅIn december varen schoolkinderen gratis mee. Een jarenlange traditie die wij graag voorzetten.ââ¬Â n
Voor meer informatie:
Rederij Schuttevaer, T 030-2720111
info@schuttevaer.com, www.schuttevaer.com
De rondvaartboten van Rederij Schuttevaer zijn een vertrouwd beeld in de Utrechtse binnenstad. Karel Schuttevaer vertegenwoordigt de derde generatie. ââ¬ÅEen oom startte ruim een halve eeuw geleden in Utrecht. Mijn ouders namen de rederij in 1976 over en samen met mijn vrouw sta ik alweer tien jaar aan het roer.ââ¬Â Het maritieme familiebedrijf koestert de sterke band met haar vestigingsplaats.
BEDRIJFSPROFIEL