Impressie event 16
Terugblik event 16
Vier pijlers voor een
succesvol evenement
Rode draad bij event 16 waren vier elementen die vakgenoten en opdrachtgevers hielpen om structuur te geven aan hun bezoek. Creatie & Design had betrekking op onderwerpen als programma, inrichting en decor. Beeld & Geluid richtte zich alle audiovisuele aspecten van evenementen. Met Kennis & Content werd de inhoudelijke kant gecoverd; cijfers, evaluatie en communicatie. Bij Sfeer & Smaak draaide alles om het culinaire aspect en echte eyecatchers.
Return on investment
De pijlers voor een geslaagd evenement kwamen ook aan bod tijdens het kennisprogramma van event 16. Zo gaf Elling Hamso een lezing over de return on investment van een evenement. Gedragsbioloog Daniel Seesink besprak de fundamenten van ons gedrag. Wanneer hieraan bij een evenement wordt geappelleerd, worden boodschap en communicatie krachtiger.
Roel Frissen gaf een toelichting op het Eventmodel Canvas dat hij samen met Ruud Janssen ontwikkelde. Dit model wordt wereldwijd gebruikt door event- en meetingplanners. Het helpt om pijn- en winstpunten in kaart te brengen. Ook ondersteunt Canvas bij het formuleren van de gewenste gedragsverandering en maakt het model kosten en opbrengsten van een evenement inzichtelijk.
De volgende editie van event vindt plaats op 12 en 13 april 2017, opnieuw in Jaarbeurs Utrecht. n
www.event.nl
Jaarbeurs Utrecht was op 23 en 24 maart gastheer van event 16. Bij de achttiende editie van deze vakbeurs lag de nadruk op vier onderwerpen die samen het fundament vormen voor een succesvolle bijeenkomst. Ook was er een uitgebreid kennisprogramma.
TRENDS
EERSTE HULP
Om organisatoren te ondersteunen bij zowel de strategische als de praktische, uitvoerende kant van deelname aan vakbeurzen, was op event 16 plaats ingeruimd voor een ââ¬ÅEerste Hulp Bij Beurzen Demopleinââ¬Â, in samenwerking met Expovisie. Hier toonden bedrijven uit de beurzenbranche hun innovatieve producten en diensten.