Woudschoten: Veelzijdig, inspirerend en gastgericht

Magazines | Utrecht Business Nr 2 - 2016 | Lees volledige uitgave online

De Utrechtse Heuvelrug is een schitterend, natuurrijk gebied. Een locatie die er met name uitspringt, is Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum in Zeist. En dat is niet alleen dankzij de bosrijke en inspirerende omgeving. Directeur Hans van Pelt: “Eén van de andere waardeproposities die we hebben, is persoonlijke gastgerichtheid.”

Het centrale gedeelte van Woudschoten is een villa uit 1932, waar in 1994 en 2009 twee vleugels zijn aangebouwd. Het streven van Van Pelt is om de authenticiteit van de Art Deco-stijl van de architectuur van de Villa, zoveel mogelijk te bewaren en te herstellen. Het meest recente project in dat streven is de renovatie van de Villa Lounge.

Hart

Van Pelt vertelt: “Dat is het hart van Woudschoten, daar hebben we de stijl in teruggebracht. We hebben een mooie, sfeervolle lounge gecreëerd die een rustpunt is zoals ook de villa zelf een rustpunt is binnen heel Woudschoten. In de andere ruimtes die er rondomheen zijn gerealiseerd is gewoonlijk meer reuring omdat daar grotere gezelschappen zijn.” De bar in de lounge is nu centraal geplaatst, aan de zijkanten zijn zitjes gerealiseerd waar je in alle rust, eventueel bij de open haard, een kopje koffie kunt drinken of een zakelijk gesprek kunt houden. De ronde bar nodigt uit voor gezellig borrelen en informele gesprekken. De grote ramen bieden een prachtig uitzicht op het bos.

Natuur

Die natuur speelt een belangrijke rol, zegt Van Pelt: “Het landgoed bevindt zich midden op de Utrechtse Heuvelrug, wat wij wel eens het duurzame alternatief voor de Veluwe noemen. Want het ligt dichter bij de Randstad en is dus makkelijker en sneller aan te reizen. De natuur is een rustgevende maar ook inspirerende factor en vaak ook de behoefte en aanleiding van de gast om hier te verblijven. De natuur vindt altijd een weg om een toegevoegde waarde te brengen, wat het doel van de gast ook is. Of dat nu een vergadering is, een training, een business event of een privé-verblijf. We merken ook dat mensen graag de nacht voor een vergadering al hier verblijven.”

Het is onze natuur

Voortbordurend op die natuur heeft Woudschoten een nieuwe campagne gestart: ‘Het is onze natuur‘. Van Pelt: “Die slogan heeft een dubbele lading. Er wordt uiteraard op de prachtige omgeving gedoeld – het complex ligt midden in een bos van 45 hectare – maar de andere lading is dat het onze natuur is om een persoonlijke gastgerichtheid te hebben en zorgen dat we altijd oog hebben voor alle wensen van de gasten, ongeacht de aanleiding voor het bezoek.”

Om een goede indruk te krijgen van

die dubbele lading is via de website

www.woudschoten.nl een film te bekijken waarin alle aspecten van Woudschoten aan bod komen. Van Pelt: “Deze is interactief. We wilden geen digitale brochure waar iedereen minutenlang doorheen moet bladeren om uiteindelijk te vinden waar hij naar op zoek is. Op verschillende momenten kan de film als het ware stopgezet worden en krijgt de kijker de keuze om dieper te gaan, specifiek gericht op het product dat zijn interesse heeft en waar hij meer van wil weten.”

Op deze manier kan de kijker een goed beeld krijgen van, bijvoorbeeld, de ambiance van een vergaderzaal. De directeur vervolgt: “We willen met die film echt laten zien welke sfeer Woudschoten ademt. Mensen denken bij ‘conferentiecentrum’ vaak aan massaal, grootschalig, onpersoonlijk, en ik denk dat wij hier een heel mooie mix hebben gevonden tussen authentiek, eigentijds, en een hoge mate van service door die persoonlijke gastgerichtheid. Dat alles bij elkaar maakt Woudschoten uniek.”

Respect

Het geheel van de propositie die Woudschoten biedt, is samen te vatten met ‘respect’. Respect voor de natuur, voor de architectuur, en voor de wensen van de gast. Van Pelt: “Het veelzijdige product van Woudschoten is echt klaar voor de toekomst. We zijn ervan overtuigd dat als mensen voor de eerste keer op Woudschoten komen, ze aangenaam verrast zullen zijn. Dankzij alle verbeteringen en vernieuwingen en doorontwikkelingen die we de afgelopen jaren hebben doorgevoerd, zijn we geheel van deze tijd, veelzijdig, met een hoge mate van servicegerichtheid.”

Een bezoek waard

De directeur sluit af: “Het bedrijf is veelzijdiger geworden, de doelgroep is dus ook groter geworden. En nu willen we heel Nederland laten weten – en ook laten zien met die film – hoe bijzonder we zijn. Dat we een bezoek waard zijn, of dat nu privé is of met een zakelijke aanleiding. Woudschoten is nog niet heel bekend, het ligt ook verscholen in de natuur. Het is dus bepaald geen zichtlocatie, dat is ook één van onze onderscheidende factoren, maar dat betekent dat we mensen op andere manieren kenbaar moeten maken dat we er zijn en dat we heel veel te bieden hebben.” n

www.woudschoten.nl

Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum

Veelzijdig, inspirerend

en gastgericht

Bedrijfsprofiel

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement